Gå til innhold
Arkivverket

[#25861] Tn fra Troms i merkeregistret


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

I forbindelse med lokalisering av personer, har jeg kommet over et bilde av en fiskeskøyte på Lofothavet i 1920-årene. Båten er merket T12Tn. Den er jo fra Troms, og jeg lurer på om Tn står for Tranøy, eller kan det være Trondenes? mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Hei Håkon!Jeg slutter meg til Aleksanders svar. Tn er forkortelsen for Tranøy. En båt fra Trondenes i 1920-årene, ville nok med stor sannsynlighet være merket med H for Harstad.mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Nåværende Harstad er en sammenslutning av Sandtorg, Trondenes og Harstad pr. 01.01. 1964. Sandtorg og Trondenes hadde vel egne forkortelser i fartøyregisteret. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Til innlegg 4. Men byen til folket i Sandtorg og Trondenes, var likevel Harstad, selv om disse var egne kommuner fram til 1964. En må her være klar over at grensen til Sandtorg gikk i det som i dag er en del av Harstad sentrum.I dag bruker Fiskeridirektoratet benevnelsen TN for Tranøy i fartøyregisteret.mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Om du legger inn et innlegg her : på Senjens Budstikke LenkeEller sender en liten notis til patraden@folkebladet.no er det sikkert noen som kan si deg hvem som eide båten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kåre Solberg

Selve bildet kan også være av interesse i andre sammenhenger enn for å lokalisere personene ombord/eieren. Det kan vise seg å ha interesse også i båthistorisk sammenheng. Kan du legge det ut i Brukerforum?Leif Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.