Gå til innhold
Arkivverket

[#25890] Stokkerønningen i Stokke


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Prøver å finne noe informasjon om personer på bostedet Stokkerønningen i Stokke, finner det folketellingene.Men bygdeboken til stokke ligger jo på nettet men der finner jeg ikke plassen, er det noe annet den kan stå under? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ville bli enklere å få hjelp om du oppga noen navn og datoer og hva du ønsker. Det er flere her i forumet som kan eller vet mye om Vestfold, men de må jo ha litt å starte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei BeritTengte jeg skulle prøve å leite litt, trengte bare hjelp til å finne ut hva jeg skulle se under. Takk for hjelpen. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sett under prestegården, men der sto det veldig lite.Fant i steden på FS Hans Chr. Andersen, far Anders Christesen, gift 28/11 1851 Stokke med Inger Marie Thorsdt., far Thor Tolfsen.Håper med dette å komme inn på en gård i 1801 som kunne fortelle noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes en Anders Christensen 13 år i 1801 på Schildberede gård i Stokke. Han kan jo være en kandidat som far til Hans Chr. Andersen.Ellers finnes det en 27 år ugift Thor Tolfsen hos sin søster på Holm gård i Hedrum som mulig far til Inger Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. Niels Hansens dåp 24/11 1844 i Stokke så het moren Inger Marie Nilsdt. Og da ble Hans Chr. Andersen gift 1.gang 8/10 1841 i Stokke med Inger Marie Nilsdt. Kilde FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiJeg fant en god kandidat til Inger Marie på Vestfold Slekt, konfirmerte i Sandar.Inger Maria Thorsdatterkonfirmert 4/10 1840fødested From Eiedøpt 2/5 1824Far Thor Larsen Fromeiet Mor Berte M. Tolfsdattermvh Laila S. Hynne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei alle sammenTusen takk. Det med husmann plass var også intresangt å vite. For jeg har en del slekt der oppe og man blir jo litt forundret når man ikke en gang finner plassen. Igjen tusen takk. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Hanne, finner plassen i 'nye' Stokke B.B. bind 3. Den er beskrevet under g.nr 55 Vaktberg. Med bl.a Hans Kristian Andersen f. 1817, gift to ganger, fikk 3 barn i 1. ekteskap.Så langt, hilsen Egil S. (innflytter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ove Gunnar Jacobsen

Hei!Stokke Historielags årsskrift Arv og Ætt kom nettopp.Under overskriften 'Embedsgårdskommisjonens møte på Stokke prestegård 13. juni 1884' er husmandsplads Rødningen nevnt.'21. Rødningen fæstet 27 Januar 1861 til Hans Christian Andesen mod 1/2 Aars Opsigelse og ingen Arbeidspligt. Afgift har været ydet med 16-'Med vennlig hilsen Ove Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.