Gå til innhold
Arkivverket

[#25892] Martin Hansen og hustru Hulda f. Haagensen


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

De bodde på stedet Grorud (Sand) i 1900-telling med barna Harald, Marte Marie og Karl. Det er ikke oppgitt hvor noen av dem er født. Martin oppgitt til å være født i 1872 Hulda i 1871. Noen som kan være behjelpelige med å finne riktig fødselsdato og sted på Martin og Hulda. Jeg er på leting etter en bror av min oldemor som het Martin Hansen født i 1871. Jeg prøver alle muligheter for å finne ham. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Alle er f. i Ullensaker ifølge 1900 på Registreringssentralen. Av en eller annen grunn mangler feltet fødested i 1900 tellinga her på Digitalarkivet for Ullensaker og der skulle det stått en T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei! Dette er nok Hulda f. Haagensen i f.t. 1875 for Ullensaker [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f70235&gardpostnr=875&personpostnr=5683&merk=5683&tid=08:46:23#ovre>LenkeFinner tre Martin Hansen født i årene 1872-1873 i f.t. 1875 for Ullensaker Lenke, Lenke og LenkeMen alder kan være +/- i folketellingene, så en kandidat kan muligens også være Martin Hansen, født 1868 LenkeHer er familien på Grorud (Sand) i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Da er nok ikke dette den Martin Hansen jeg leter etter. Synd det, men da må jeg bare lete videre. Den Martin Hansen jeg leter etter var født 13/2-1871 og han var på Hamar i folketelling 1885 og ved skifte etter sin far i 1903. Har ikke lykkes i å finne ham i 1900 telling foreløpig. Takk igjen for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Finner på Fam.search/IGI en Martin Hansen f. 13-2-1871 og døpt 21-5-1871 på Furnes i Hed. Foreldre var Hans Nicolaisen og Olea Andersdtr. som er her i 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Det stemmer det, dette har jeg fra før av. Kan bare ikke finne mer informasjon om hvor Martin befant seg i 1900. Alle Martins søsken har jeg informasjon om med etterslekt. Mangler nå bare Martin. Jeg må nok dukke ned i arkivmassen på Statsarkivet på Hamar nok en gang for å se om det er noe jeg kan finne. Er takknemmelig for ideer om hvor jeg skal leteTakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.