Gå til innhold
Arkivverket

[#25911] Stefansen-?


Gjest Helge Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Johansen

Er det noen som har opplysninger om Jørgine Stefansen født i Lenvik 1872,Gift med Stefanus Stefansen f 1865 De hadde 6 barn-SERANDA 1892-THAMAR 1895- STEFANUS 1897- GJØRDIS 1899- RAGNAR 10/9 1900.Jørgine og Stefanus bodde i Oslo 1900.De ble skilt!! i 1902.Barna SERANDA,STEFANUS og GJØRDIS dro til CANADA omkr 1910.De hadde da adr.KRAGERØ Er det noen som har oppl.om JØRGINE eller hennes barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Her er emigrasjonen, med fødselsdato på de tre: Lenke Det slår meg at de to barna ser ut til å reise alene i 1910, Hjørdis er bare 10 år! De skal nok til søsteren Seranda som reiste to år tidligere. Hvorfor? Kan mor eller far være død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Johansen

Hei ÅseTakk for svar.Det siste jeg vet om mor Jørgine er at hun tok ut skillsmisse i 1902 i Oslo.Hun tok da med seg ungene og flyttet til Drøbak.Hun var da 'fruktsommelig' som det står i skilsmissepapirene.Seranda dro til Canada i 1908.Hun døde i B.C.i 1972 og het da Midgley til etternavn.Stefanus og Gjørdis drar etter i 1910,men jeg finner dem ikke der borte.De oppgir Kragerø som hjemsted,og er også født der.Jeg finner intet om barna THAMAR og RAGNAR,heller ikke noe om når Jørgine døde. Jørgine var søster til min bestemor,vi blei ikke klar over at hun vokste opp og fikk familie før i sommer.Bestemor og Jørgine blei 'satt bort'som barn,da deres far og to brødre omkom på havet.Hilsen Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Etter en del om og men fant jeg familien i Oslo i 1900 LenkeKan Georgine/Jørgine ha emigrert hun også? Har du funnet henne i Lenvik i 1875? (I tilfelle hun har brukt sitt pikenavn ved eventuell emigrasjon.) Har du navn på hennes brødre og søster, din bestemor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Johansen

Hei igjenJeg har dem til folketellinga 1900-Jeg har også familien samlet i 1975 i Lenvik.I 1883 blei familien spredt p.g.av farens og de to eldste brødrenes død.De gjennlevende søskene,deriblandt min bestemor har vi oversikt over,men ingen muntlige beretninger nevner Jørgine.Jeg finner ingen utvandring for JØRGINE,Thamar,Ragnar og event.barn født 1902/1903.Spor i Canada leder til Manitoba,Winnipeg.Her fant jeg en Yordis Stevenson som giftet seg i 1918.Seranda fant jeg p.g.av litt uvanlig navn.Jeg fikk hennes dødsattest fra British Columbia.Prøver å komme litt videre der borte.Håpet at noen hadde opplysninger om Jørgine i Norge. Takk for din interesse. Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvei Håklev

Ser at du allerede har fått linken til utvandringForeslår de årlige FT for Kristiania iOslo Byarkiv fra 1910 og bakover på den oppgitte adressen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.