Gå til innhold
Arkivverket

[#25914] Ole Arnes. og Ingeborg Reinertsdtr. g.06.07.1794, Stord,Hordaland.Hvem var de?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Da de giftet seg på Stord 06.07.1794 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=STORDVI&gardpostnr=1298&merk=1298&tid=09:59:38#ovre>Lenke er han oppført med Aadnesen til etternavn og gården Sørhuglen som føde/oppholdssted.Da han som enkemann gifter seg på nytt i 1815, heter han Arnesen. Lenke Samme etternavn har han da datteren Herborg ble døpt 09.01.1803. Jeg kan imidlertid ikke finne verken Ole eller Ingeborg blant de døpte på Stord 1725-1777 her på Digitalarkivet.Kan noen hjelpe meg med å fastslå hvem som er Ole og Ingeborgs foreldre? Her er forøvrig familien i 1801.Da er de 39 og 33år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Tvedt

Jeg finner Ingebor Reinertsdatter på Family Search, døpt 15.11.1769 på Fjelberg. Faren het Reinert Løkhammer. Det er også en Ole Aadnesen Uglene døpt 01.04.1764 på Fjelberg. Faren het Aadne Uglene. På folketellingene for 1801 finner jeg Reinert Olsen på gården Nordhuglen, 62 år og enkemann. Håper dette er til hjelp.Hilsen Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for svaret Ragnhild.Det er stor sannsynlighet for at du har rett.Når det gjelder Ole , så var det noe forvirrende med etternavnet.Men jeg antar at Uglene= Sør/Nordhuglo/en.Jeg ser at både Sør og Nordhuglo er beskrevet i Gard og Ættesoge for Stord, bind 2, mens Løkhammer er beskrevet i bygdebok for Tysnes, bind 4.Om noen skulle ha de nevnte bøkene for hånden, ville jeg satt stor pris på et oppslag for å se nærmere på Reinert og Aadne. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Under vigde i Tysnes 1723-1815 finner jeg Reinert Olsen Nordhuglo gift 01.01.1764 med Barbro Johannesdatter. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.