Gå til innhold
Arkivverket

[#25925] Peder Olsen Stø og Kristiana Monsdatters barn.


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Har funnet oldemors bror Peder,(tema25735)bosted husmannsplassen Brevik i Borgund(Søndmør)i FT. 1900, kona Kristiana Monsdatter (fra Ålesund) og tre barn: Anna f.1885, Ingebor(g) f.1891 og Oluf f.1893.Peder registrert død febr. 1911.Har søkt etter opplsninger om barna i konfirmerte og viede i Borgund og nabokommuner,uten og lykkes. Dette går over i 1900 så jeg kommer ikke videre uten oppslag i kirkebøker eller opplysninger fra lokalkjente personer.Er det noen som kan hjelpe med dette? De tre barnas eventuelle barn kan ennå være i live,men det er vel mest sannsynlig å finne barnebarn, mine fir-menninger. Har funnet en Miss Anna Pedersen Brewig som reiste til Amerika over Bergen i 1916 etter besøk, hun har riktig alder, men oppgitt fødested er Nesset. Familien kan muligens ha bodd der før de bosatte seg i Borgund, men det er helst et bomskudd. Siden dette blir for nytt for forumet så kan jeg kontaktes på min e-postadr:ruth@trysil-stallen.no.Hvis det er noen som har opplysninger de vil dele med meg er det flott, jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.