Gå til innhold
Arkivverket

[#25937] Gomsrud ,Sandsvær, Kongsberg


Gjest Kristin Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen

Leter etter opphavet til Karl Halvorsen Gomsrud f ca 1815 ?? Kongsberg. Han gifter seg med Anne Kirstine Aselsdatter Grosvold. Jeg har funnet ham i FT 1865 og 1875, men finner ham ikke bakover i kirkebøkeneMvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Dette er fra FT 1840 for Kongsberg, hvorfor det står døpte i Gran vet ikke jeg, men her er det en Carl Halvorsen Gomsrud med kone og en liten sønn LenkeFra Fam.search/VRI er det en Carl Halvorsen f. 13-6-1815 og døpt 22-7-1815 i Kongsberg med foreldre Halvor Nilsen og Maria Olsd. De har tilsammen 10 barn født mellom 1812 og 1833 i Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Carl og Marthe hadde følgende barn døpt i Kongsberg:August Olavus Karlsen 2-4-1842Caroline Jacobine Marie 12-5-1845Christian 25-12-1847Martinius 19-4-1851Hanne Kirstine Karlsen 3-6-1855, det er hun som er her i 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Hei Carsten ! Takk for verdifull hjelp. Denne merkelige tellingen Gran på Kongsberg visste jeg ikke om. FS hadde søkt på, men er nok ikke nok trenet. Mye nytt å 'kose' meg med utover kvelden. Takk igjen Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

KristinHalvor Nilsen og Maria Olsdtr. gifter seg her [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/VR/individual_record.asp?recid=30839115&lds=4&regionfriendly=&region=12&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=&juris4friendly=>LenkeHvis du skriver Halvor Nilsen under father og Maria Ols under mother og klikker på search så får du opp barna deres født i Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.