Gå til innhold
Arkivverket

[#25948] Anne Strange Rasmusdtr. Loss, 1764-


Gjest Trude R. Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trude R. Rasmussen

Hun er døpt 23.03.1764 i Domkirken i Bergen. Er det mulig å få opplyst faddere?Hun fikk en sønn, Johan Simonsen Bage(Baggesen) Døpt 14.07.1782 i Domkirken. Opplysninger om faddere?Ellers så lurte jeg på om det var noe skifte etter Anne Strange, hvor eventuelle arvinger var oppgitt.mvh Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude R. Rasmussen

Har funnet en Anna Strange Loss som døde 1815, 56 år gammel. Stemmer ikke helt med alder, men lurer på om det kan være henne likevel... Det kan man muligens se av et eventuelt skifte, dersom hennes sønn er nevnt der.Lurer nå i ettertid på om dette innlegget kanskje skulle vært 'rettet' til Statsarkivet i Bergen, må jeg da skrive det inn på nytt ?mvh Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Anne Strange Rasmusdat Loss har følgende faddere: Henrich Gabrielsen,Niels Bruns,Anne Teting,Barbara Margrethe Loss,Marthe Wrede. Sønnen Johan er født utenfor ekteskap (uekte), men jeg klarer ikke å tyde fadderne på mine filmkort. Må se original. Hvis du ikke får svar fra Statsarkivet i dag, kan du få fadderne i morgen(skal på Statsarkivet i kveld). Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei igjen. Så faren til Johan var på reise som matros med skipper Henric Meyer. Fadderne er: Berthe Marie Kohman,Elsebe Olsdat, Elling Knudsen, Abel Rasmussen,Casper Christensen. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude R. Rasmussen

Tusen takk for hjelpen fra deg. Ser i ettertid at jeg har oppgitt feilt navn på sønnen (oppga farens navn), riktig navn skal være Simon Johan Bage(Baggessen), men dåpsdato var riktig. Hans far, Johan Simonsen Bage f. 1758, var sjømann og desserterte fra skipet sitt i Livorne ? i 1782. Han notert at han muligens kan være død i 1792. ('udgaaer i følge Collegii Decision af 17.09.1792' - kan være dødsfall ? ) Har ikke funnet noen sikre opplysninger om hvem som kan være hans foreldre, eller om han hadde flere barn.Står litt fast på Anne Strange Rasmussdtr. Loss, 1764- ?.Lurer på om hun ble gift, fikk flere barn enn Simon Johan Bage, og når hun døde.Har funnet at hun er datter av Rasmus Andersen Loss, 1737- og Elen Conradsdtr. Willardt, 1730- som ble gift i Domkirken 02.07.1763mvh Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.