Gå til innhold
Arkivverket

[#25951] Anna Dorthe Hansdtr. f. ca. 1825 i Ølve, Kvinnherad,Hordaland.Foreldre?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I 1865 finner vi Anna D. Hansdtr. med ektemann Hans Tørrisen og fem barn på gården Grimsland, Tysnes i Hordaland LenkeJeg klarer imidlertid ikke å finne ekteskapet deres (trolig rundt 1855).Anne D. Hansdtr. skal være født ca. 1824 i Ølve, Kvinnherad.Jeg kan heller ikke finne fødselen hennes på FamilySearch.Imidlertid finner jeg alle fem barna født/døpt i Tysnes .Kan noen hjelpe meg enten med et oppslag i bygdebok for Kvinnherad, eller oppslag i kirkeboka for å finne fødsel/ekteskap? All den tid både Hans og Anne var fra Kvinnherad, så vil jeg tro det er der man må for å finne hhenne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnherad 2 av Erling Vaage, s.142: Hans Tørresson Vetledale f. 1832 i Ølve sokn g.m Anna Dorotea Hansdatter, Storedale f. 1825 i Ølve sokn. Foreldrene til Anna: Hans Hansson, Storedale (1787-1845), Kristi Hansdatter, Lygre. (Kvinnherad 2 s. 126)Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for raskt svar Geir. Da falt den brikken på plass.Så får jeg vente til jeg selv har anledning til å sjekke kirkeboka etter fødselen og sikkert også ekteskapet i Kvinnherad. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.