Gå til innhold
Arkivverket

[#25960] Otto Johannesen f. 1845 i Sverige, men hvor i Sverige? FT 1900 bor han i Skoger


Gjest Lars Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Knudsen

Min oldefar Otto Johannesen var født 1845 i Sverige. I FT av 1900 bodde han på Mælen i Skoger. Han var da gårdsarbeider. Gift ca. 1890 med Live Ellingsdatter f. 1859 i Krødsherad. Forsøker å finne ut hvor i Sverige han kommer fra og evt. hvem hans forfedre i Sverige er.MVH Lars Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Jeg har ikke hverken hatt tid eller lett etter din svenske oldefar. Jeg har en svensk oldefar selv.Men Live Ellingsdatter er datteren til Elling Andersen og Mari Palmesdatter som bl.a. bodde på plassen Juvet under Skinnes i Krødsherad i 1865.Live var først gift med kryllingen Nils Aslesen som kom fra Steinsrud i Krødsherad. De hadde tre barn: Gunhild , Anders og Marie. Da Nils døde giftet Live seg igjen og flyttet til Skoger.Lykke til videre på ferden!mvhTormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Knudsen

Takk for hjelpen, jeg får lete videre.Godt å få Live Ellingsdatter bekreftet. De tre barna fra første ekteskap var nytt for meg. Skal prøve å lete videre der. Det eneste jeg har er Mari Torstensdatter som mor til Elling.mvh Lars Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 9 måneder senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Søk på Live Ellingsdatter Stensrud f.14.04. 1859 Så finner du mann nr 1, og nr 2 står det Otto Hagen gift ca 1883. Hennes foreldre Elling Andersen Stensrud og Mari Palmsen. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Er du sikker på at han var født 1845. Finner bare en Otto Johannesson som flyttet hit med familien 1866, men han er født 6.6. 1841. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lars Knudsen

Hei Hanne,Det jeg har er f.1845 fra FT 1900, kan jo være feil? Hvor kan jeg finne mer info om innflyttere? Har du noen pekere til mer info om O.Johannesson fra 6.6.41? Det jeg har hørt om min oldefar er at han jobbet som rallar.Hilsen Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Johannesson, Otto Hemmason (ogift man)f. 6/6 1841 i Tanum, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän)Utvandrad 11/12 1866 från Ramtveten, Mo, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 63EmibasSkal se hva jeg finner på emigranten, Må legge den inn. Vetnter 20 til middag nå så jeg tar det kvelden. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Johannesson, Otto Lösdrivare (ogift man)f. 17/5 1847 i Tösse med Tydje, Älvsborgs län (Dalsland)Utvandrad 17/5 1852 från Gustafsfors, Torrskog, Älvsborgs län (Dalsland) till Fredrikstad, Östfold fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 398Johannesson, Otto Dräng (ogift man)f. 17/11 1847 i Sillerud, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 29/9 1868 från Ågilsrud, Svanskog, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 235Dette er disse jeg fant. Er nok mye lettere med en fødtselsdato. Men ikke gi opp. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Noen har lagt inn navnet Otto Hagen i FS, men navn og tall kan jo være riv ruskende gale. Hagen kan kanskje være gården han bodde på her?-----FS IGILive Ellingsen StensrudBirth: 14 AUG 1859 Krodsherad, Buskerud,Spouse: Otto Hagen FamilyMarriage: About 1883 Krodsherad, Buskerud, Norway-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.