Gå til innhold
Arkivverket

[#25977] Fogd for Senja og Troms Andreas Pedersen Tønder.


Gjest Gudmund Håkon Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maria Jørgensen

Nå har jeg fått hjelp her på webdebatten, til å kunne nøste litt i Johan Wibes slektsforhold, og det jeg kom fram til, var det jeg har trodd hele tiden, nemlig at denne også er ganske innviklet i Tønderfamilie.Dersom de opplysninger jeg har funnet er korrekt, så er altså Karen Madsdatter Lund, (gift med Andreas Christophersen Tønder), søskenbarn til Johan Wibe.Johan Wibe var gift med Margrethe Garman, (datter av Margrethe Jesperdatter og Johan Johansen Garman). Denne Margrethe Garman er søskenbarn til Johan Hermansøn Garman som var gift med Martha(Margrethe)Christophersdatter Tønder.Margrethe Wibes mor, ble andre gang gift med Christian Madsen Lund, altså broren til Karen Madsdatter Lund.Johan Wibes søster, Antonette, fikk bl.a en datter som ble Hans Hansen Nobel's andre kone. Første gang var denne Nobel gift med Martha (Margrethe) Christophersdatter Tønder. Så dere ser, nok et bevis på at verden ikke er så stor som man tror, selv ikke på denne tiden. Og da er det kanskje ikke så merkelig at Fogd over Senjen og Troms, Andreas (Pedersen)Tønder, kom i den heldige situasjon at han fikk kjøpe store eiendommer etter Margrethe Maria Wibe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria Jørgensen

Det ble desverre litt surr i Margrethe navn, jeg mente selvfølgelig at:Margrethe Garman's mor, Margrethe Jespersdatter, ble andre gang gift med Christian Madsen Lund. Beklager feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.