Gå til innhold
Arkivverket

[#25988] Maren og Nicoline Jacobsdtr. Libakken, født 1834 og 23, Vardal Oppland


Gjest Egil Dahl Selven
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Dahl Selven

Jacob Tollefsen Libakken født 18.08.1805 var gift med Berit Nilsdatter født 1794/95, begge fra Vardal/Snertingdal, men utvandret sannsynligvis i 1855. De hadde 6 barn, hvor vi vet mye om 4 av dem: Anders Jacobsen Libakken født 17.10.1826 og utvandret i 1858, Agnete Jacobsdtr. Libakken født 27.08.1826 og tok over garden Libakken, Tollef Jacobsen Libakken født 12.01.1831 og utvandret i 1858, Maren Jacobsdtr. Libakken født 18.12.1832 men døde allerede 28.01.1833I tillegg hadde de 2 barn til som jeg ber om hjelp til å finne mer om. Verken jeg eller slekt i USA vet om de utvandret eller ble bosatt i Norge: Maren Jacobsdtr. Libakken født 23.03.1834 og Nicoline Jacobsdtr. Libakken født 28.09.1836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Magne Sveen

Det finnes ei bok om Libakkenslekta, skrevet av Frank Solbakken i Snertingdal. Du bør kontakte han, for evnt. mer opplysninger. Tlf. nr. hans er 611 83308. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Dahl Selven

Takk for tipset, men jeg har boka allerede. Frank står også fast på dette punktet. Jeg fant at Maren ble døpt i Segaard kirke 01.04.1834 og Nicoline samme sted 02.10.1836 (døpte i Biri og Snertingdal i følge avskrift av Bjørn Alund for Gjøvik og Toten Slektshistorielag). Etter det har jeg ingen spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Dahl Selven

Jeg må rette en feil: Agnete var født 27.08.1828; min skrivefeil! I tillegg har jeg fått en telefonbeskjed med henvisning til ytterligere 2 opplysninger fra Frank Solbakken sin bok: 'Maren ble konfirmert 13.08.1848 mens hun bodde på en plass under Austdal, og Nicoline ble konfirmert i Snertingdal i oktober 1850.'Har noen mulighet til å hjelpe oss med å finne ytterligere spor etter dem så er jeg meget takknemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.