Gå til innhold
Arkivverket

[#26002] Christen L, Peder N og Johan A O Jacobsen - Vestvågøy/Vågan


Gjest Gry Onarheim Dahlmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Hei ! Søker informasjon om flg 1) Christen (Christian)Laurits Jacobsen, f. 26/1-1865 (Tvillingbror er Johan Arnt Olai) på Bergsdalen i Hol/Buksnes som sønn av Jacob Jørgen Olsen (død på Båtnes i Ramsvik 30.8.1874 ?) og Ingeborg Maria Arentsen. Han er å finne i FT 1875 som pleiesønn hos sin mors søster Maren Aarentsen og hennes mann, Ole Knutzen på Vestpold Mettesnæs i Vågan. 2) Peder ( Peter) Nokolai Jakobsen, f. 2.1.1874 på samme sted etc som nr 1. I FT 1875 finner jeg han og broren Johan på Helle (Stordal) i Vågan hos sin mormor, Sara Rasch Schønning (f. på Barøy i Løddingen 1809) og hennes nye mann, Kornelius Johnsen. Deres bror, Johan Arnt Olai Jakobsen er også å finne på Værøy i FT 1900. De andre 2 søsken har jeg etterkommerne til. En i USA og min oldemor som bosatte seg på Storeidet på Leknes i Vestvågøy. Ønsker bl a oppl om hvor tvillingene under pkt 1, var i 1900 (finner dem ikke i FT eller i emigrantlister..) Takknemlig for svar. mvh Gry Onarheim Dahlmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.