Gå til innhold
Arkivverket

[#26006] Feil i Konfirmerte i Aker 1761-1805


Gjest Jan Peter Wiborg
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Peter Wiborg

Jeg får en feilmelding på alle søk i databasen Konfirmerte i Aker 1761-1805, LenkeI tillegg så vises det bare 1 konfirmant pr side, også hvis man velger 'Neste' for å bla i databasen.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg får også feilmelding her: Feil ReadString 11 679At det kommer bare en konfirmant pr. side skyldes at det kun er en konfirmant pr. hendelse. Alle databaser som er lagt ut på to nivå fungerer på denne måten (f.eks. kun ett dåpsbarn pr side).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Jeg trodde at dette var et system-problem for Skogly eller digitalarkivet, og betvilte at det bare var en konfirmant pr.side i kirkeboken. (Men det kan være at jeg tar feil her for de aller eldste periodene som det er kilder for.) For tiden har jeg jo ikke adgang til å sjekke KB.Jeg har meldt om dette tidligere, men ikke fått noen forklaring på hvorfor den meget prisverdige Robert Skogly legger bare en linje og en enkelt konfirmant pr. side. Veldig tungvint.Jeg har registrert nær sagt alt som rôrte seg i Maridalen i Aker siden 'kildenes morgen' men jeg trengte å sjekke (for min egen skyld)om Robert Skogly hadde funnet noe som jeg ikke visste om. Dette har jeg forelöpig gitt opp.Hvis dette er litt på kanten av 'arkivforumets' formål, gir jeg min e-post adresse: helge.naess2@btopenworld.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Til Robert Skogly, ref. innlegg nr. 4Jeg savner svar her og ville gjerne hatt en forklaring fra deg, siden vi for en stor dels vedkommende arbeider med det samme materialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi beklager at det har tatt tid. Det er fint du purrer på oss.Hvis dette er den samme feilen som ved en del andre ReadString-feil så skal den blir ordnet i løpet av dagen. Hvis ikke kan det ta litt lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Da er databasen rettet.Hva angår en konfirmant pr side så har det ikke noe med Skoglys registreringer. Det er som Ketil Firing Hanssen skriver, et resultat av Digitalarkivets omlegging til to nivå for kirkebokdatabaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.