Gå til innhold
Arkivverket

[#26010] Hjørdis og Anton Slaaen's etterkommere


Gjest Mary G. Tangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mary G. Tangen

Jeg leter etter etterkommere til Hjørdis og Anton Slaaen. Hva jeg vet bodde de i Kristiansand. Anton er fødd i Heidal, Gudbrandsdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ja, det vil være interessant å vite tidsaspektet. Jeg finner ikke Anton hverken i 1875 eller 1900 folketellingene. Han kan jo være født etter den første og flyttet ut før den andre. Min far var født på det nærmeste bruket, derfor interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg bøyer meg i støvet og ber om unnskyldning. Har blinkset ! Berit, du har funnet den rette under Vaage, som Heidal tilhørte i 1900. Altså Anthon Johannesen f 1887. Da er alderen på plass. (Jeg husker hans yngste bror Johan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg er nysgjerrigheten selv og lurer på om Paul Slaaen var en av dine forfedre ? Jeg har notert meg at han kom til Trysil. En i søskenflokken kom til Averøy på Nordmøre og en utvandret til Canada (John). Vennlig hilsen Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg lurer på om det skal være Kristiansund i stedet for Kristiansand, for Averøy er jo snublende nær. Datter til et søskenbarn der har bestefar fra Slaaen i den aktuelle søskenflokken.. John fikk 2 barn og 18 barnebarn i Canada, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary G Tangen

Jeg har hørt at det skal være Kristiansand og jeg har funnet Hjørdis og Anton begravet i Kristiansand. Sønnen Tor emigrerte til USA og døde der. Ja, Paul er min morfar. Jons to barn i Kamsack, Saskatchewan har jeg besøkt, begge lever. Datteren Mary har 13 barn og sønnen George har 5 sønner. Er interesert i den som er i slekt med denne Slaaen familjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det var hyggelig og greit å høre. Jeg skal ta kontakt med deg på telefon, selv om det er en liten gjettekonkurranse hvilket nummer jeg skal ringe til. Med vennlig hilsen Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary G.Tangen

Hei Helge! Send meg en mail på ola-tang@online.no, så kan du få telefonnummer. Jeg har også vært på Slåa og truffet Johan og Marit. Familjen min kjenner også familjen Ryen som overtok gården. Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.