Gå til innhold
Arkivverket

[#26036] Anna Marie Sakeusdatter f. 1868 , Frosta, Nord Trøndelag


Gjest Kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Erik Andal

Anna Marie Sakeusdatter ble født 24. desember 1868 på Frosta, Nord-trøndelag. Hun ble gift 6 sep 1903 med Håkon Johansen Værnes fra Stjørdal. Anna var da enke etter en Anton, som hun hadde to barn med.Hvem var foreldrene til Anna Marie, og hvem var denne Anton??Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Anita Aasvik

Ifølge Frostaboka hadde nevnte Sakeus Olsen Hogstad Lian disse barna: Olaf, Martin, Andreas, Johan Peter, Marius, Mette, Sigrid, Kåre og Magnhild. Ingen ved navn Anna Marie.Janne Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Den Anne/-a Marie som nevnes i lenka er rett person. Jeg letet en gang opp hennes dåp i kirkeboka. Jeg mener hun var født utenfor ekteskap, og at faren kunne identifiseres til den nevnte Sakeus. Ett eller annet sted har jeg nok dette nedskrevet, men et ustrukturert notatsystem ser ut til å motarbeide meg... Men, tar du et oppslag i kirkebok for Frosta prestegjeld 1851-77 (713.A07) vil jeg tro du vil finne det du søker.Vet du sikkert at Anna Marie og Anton var gift? Jeg ser at hun i 1900 er oppgitt å være ugift, men nevnes sammen med dattera Anna Marie Antonsdatter Bratsberg (f. 1894 i Trondheim). Jeg ser ikke bort fra at barnefaren kan ha het Anton Bratsberg.Mvh Arne Langås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Kjell-ErikJeg har 'Norges bebyggelse' foran meg, og ser at en sønn av Magnhild og Sakeus Olsen Lian, Petter f. 1888 på Frosta, brukte vestre nedre Hallem i Verdal på 50-tallet. Det står også navn på etterkommere der, og de kan være i live fortsatt. Ønsker du disse opplysningene, ta kontakt på runeb@nrkpost.no.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Ministerialbok for Frosta 1851-77 viser:pag. 83: Anne Maria, f. 24.12.1868, døpt 31.01.1869. Foreldre: 'Pige Anna Jacobsdtr Kroklundsve der har opgivet Sakæus Olssen Hokstad at være fader til barnet. Begges 1te Leiermaal'.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.