Gå til innhold
Arkivverket

[#26051] Emigrert til USA i 1864:Jacob Olsen Huskelien


Gjest Gunvor Sæther Brække
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunvor Sæther Brække

Det er så utruleg mykje som kjem for dagen i dette forumet så eg prøver: Jacob Olsen Huskelien,f.1832, eller Lillevolden, skal ha emigrert antagelig i 1864 med kone Kari Halvorsdatter Huskelien, 26, dotter Ingeborg Jacobsdatter Huskelien 2 1/2 år og son Ole Jacobsen Huskelien 1/2 år alle frå (Nord)-Fron i Gudbrandsdalen. Dei kom i alle fall til USA, men med kva for båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Jeg tenkte du kunne sende en e-post til de som har laget nettsiden. Du finner kontaktinformasjon nederst på nettsiden jeg ga deg lenke til.Jeg er litt usikker på hvilke registere du eventuelt kan kontakte for å finne ut mer om immigrasjonen. Hvis de kom til New York, kan kanskje dette være en start http://home.att.net/~wee-monster/nylists1820.html, der det ser ut som om du må betale Ancestry for å kunne lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.