Gå til innhold
Arkivverket

[#26055] Søk i Folketellinger?


Gjest Ellef Ellefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellef Ellefsen

Spørsmålet hører trolig hjemme i Arkivforumet, men vil ikke plage Oldervoll med enda flere spørsmål. Han har fra før tolmodig og utførlig gitt detaljerte bruksanvisninger.Men saken er den at disse er ikke til store hjelpen for meg, som mildt sagt er noget dum av meg, i alla fall når det gjelder data.Derfor spør jeg dere andre brukere. Har noen av dere også har problemer med å søke i Digitalarkivet ???Vet ikke hva jeg gjør feil, men ofte tugger søkene seg for meg, har og blitt sendt videre til en kirkebok jeg knappt hadde hørt om. Disse problemene startet ved omleggingen, samtidig som jeg byttet PC og gikk fra win.98 til win.XP sp2. Benytter IE 6,0.Hadde aldri slike problemer med Win.98, sjøl om jeg der brukte vekselvis Mozilla og IE.Søk i alle andre baser, også slektsbaser som RHD, Ellis Island o.s.v. går knirkefritt.Kveruleringer og hilsener fra Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, det kan nok tenkes at det fortsatt finnes noen 'småfeil' når det gjelder søk i Digitalarkivet, men ditt spm er for diffust til å si hva du evt gjør feil...Hvis du forklarer steg-for-steg hvilke søk du gjør når feilen oppstår, så er det enklere for andre å gjøre det samme, for å se om det er en feil.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.