Gå til innhold
Arkivverket

[#26057] Sør-Fron Oppland


Gjest karin Linnerud
 Del

Recommended Posts

Gjest karin Linnerud

Jeg leter etter fødested og foreldre til Ingeborg Olsdatter, født ca 1775 i Sør Fron. Hun fikk tvillinger, Anne og Kari i 1803. Var da på Dahlestegen u. Steberg. Hun ble i 1805 gift i Sør Fron med barnas far, enkemann Ole Olsen Myrstugu fra Ringebu. De bodde siden i Myrstugu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karin linnerud

Ja, vi har funnet flere barn i Ringebu. Men det var bakover vi gjerne skulle ha kommet. Har forstått det slik at kirkebøkene for Sør-Fron er brent. Takk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Jan Skriubakken

I boka 'Gardar og slekter i Fron' (E. Hovdhaugen) står det å lesa at det i 1797 vart skrive ei kontrakt om førå på Steberg, då sonen skulle ta over garden etter faren. Med i føråa følgde husmannen på 'Dålåstigen'. Denne kontrakta er truleg å finne på statsarkivet på Hamar. Er du heldig, er namnet på husmannen nemnt. Han vil i så fall vera far til Ingeborg.Eg har elles vore på leit etter denne faren både i 1801-teljinga og i kyrkjeboka, men utan hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Tillater meg å henge meg på her. Jeg leter etter forfedrene til min t.t.oldefar, Johannes Olsen, f.1778 i Sør-Fron. Han kom til Bø i Vesterålen i 1790-årene og slo seg ned der. Han var murer og tømmermann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.