Gå til innhold
Arkivverket

[#26058] Lars Tørresson Opstveit (1646-1716), Skånevik, Hordaland


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Skifte 9/5-1716. 'Han var av Galtung og Staur slekt' sier Erik Bakkavig i Sunnhordalandsslekter II.Er det noen som vet noe mer? Paa FS, ser jeg at han har oppsatt far Törres Larson Opstveit, men ingen aarstall.Lars var min 7.tipptippoldefarmvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Lars var min 6. tippoldefar. Jeg har de samme opplysningene som deg, og har også etterlyst slektskapen til Staur / Galtung på Arkivforumet, men foreløpig ikke fått noe svar på spørsmålet. Prøver på nytt i Brukerforumet.LenkeMvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Lurer på hvor Bakkevik hadde funnet ut dette da.I Skåneviksoga står det visst bare dette:Skåneviksoga I s. 365: 'Tørres Larsson bygsla Nedre Opstveit frå 1627 til 1669. Iallfall den første tida stod han seg nok ikkje så godt og er rekna mellom 'Dennom som for Armitt ehr'. Born: a. Lars f. kr. 1646, b. Torgeir f. kr. 1658.' Til Arnfrid: Jeg er og i slekt med deg på Samnangersida, Nils Nilson fra Kvitingen og kona Anna Monsdtr var begge i slekt med mine forfedre.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha for linker og svar du deler med oss andre. Vel, så får vi heller gi opp håpet om å komme videre her.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, men jeg har en mistanke om at det kan være en mulig linje fra Lars til Bodil Jørgensdtr Staur gm Hans Jørgensen Onarheim, se Anitas slektsside: LenkeArnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Dette verkar spennande! Eg ættar allerede frå Kristoffer Rustung på farmor si side. Opstveit er på farfar si side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

I så tilfelle hvordan ser denne linjen ut?Det blir vel hypoteser selvsagt, men det kunne være morro å se dem.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.