Gå til innhold
Arkivverket

[#26059] Fam. Talvensaari, Bugøynes, S-Varanger -etterkommere


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

I tellingen 1900 er Johan Abraham Ericsson Talvensaari og kona Eva Kristina Jacobsdt Joutsijärvi bosatt i Bugøynes. Deres forfedre kom fra Finland. Johan og Eva hadde 6 døtre og 2 sønner. Jeg søker etterkommere etter Johan og Eva. Mh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Gretha Flood. Hjertelig takk for svaret ditt. De fleste opplysningene har jeg, men noe av dette er nytt for meg. Kan jeg spørre om du er en av etterkommererne etter Johan og Eva? Mvh Eldar G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Nei, det er jeg ikke. Opplysningene er resultat av rene søk i FamilySearch, og som sagt, dette er opplysninger som bør sjekkes mot kirkebøker o.a. kildemateriale. Kirkebøker i original for Finnmark finnes ved Statsarkivet i Tromsø, men bibliotekssektoren har kjøpt mye materiale på mikrofilm. Det kan lønne seg å stikke innom nærmeste bibliotek og se om de har leseapparat og film, ev. om film kan lånes inn. Her er en lenke med oversikt kirkebøker for Sør-Varanger som er mikrofilmet Lenke Mikrofilm av dette skal da ev. kunne finnes på bilbiotekene, ev. at det kan lånes inn på biblioteket.Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Hei igjen Grethe! Det du nevner som kildemateriale har jeg allerede sjekket. I tillegg har jeg endel microkort som omhandler det aktuelle tidsrommet for S-Varanger. Det jeg er nysgjerrig på, er kontakt med etterkommere etter Eva og Johan. Igjen takk for din interesse. Mvh Eldar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.