Gå til innhold
Arkivverket

[#26062] Hanna Maria Holst.f.1762-Stavanger


Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Hvem var foreldre til Hanna Maria Holst født 1762 Stavanger. Hun var gift med Frantz Didrich Grung,og bodde i 1801 i Stordal Møre og Romsdal. Kan ikke se å finne noen som ble døpt i Stavanger med etternavnet Holst i denne perioden da hun ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Mystisk at jeg ikke fant dette selv,jeg prøvde å søke her på D.arkivet. Men,takk skal du ha for at du fant fram til det! Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Jeg lurer enda på hvem som kan være foreldrene til Hanna Maria? Kan jo legge til at de fikk 9 barn som jeg har funnet fram til,hvorav i allefall 4 ble døpt i Bergen- de andre fant jeg døpt i Borgund M&R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg går ut fra at du har sett etter mulige foreldre i FT 1801; Holst(h) er det jo ikke så mange av.Det var av samme årsak jeg henviste til tidligere debatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg antar at det er flere Holst-slekter;jeg har selv aner fra presten Anders Andersen Holst (Ringerike/Hallingdal) som døde ca 1667.Jeg har ikke gransket denne familien inngående, men om du kontakter slekthistorielaget på Ringerike http://home.c2i.net/grover/Ringerikeslekt/vil du sikkert få hjelp.Jeg vet at Thorleif Solberg har skrevet mye om Anders Holst og etterslekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Jeg har gjort en oppdagelse under døpte i Bergen. Hanna Maria ble altså IKKE døpt i Stavanger,men i Korskirken-Bergen! Familysearch har skrevet feil... Hennes foreldre het altså Lars og Catharina Holtz. Så slik hang det i hop.Jeg vil takke de som hjalp meg,selv om stedet ble helt feil... Nå vil min søken dreie seg disse to,og hvem som var Hanna Marias besteforeldre. Gi gjerne tips,om noen her skulle vite noe! Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.