Gå til innhold
Arkivverket

[#26066] Finner ikke Hans Severin Simensen som emigrerte til Canada 1905


Gjest Willy Simensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Willy Simensen

MINE BESTEFORELDRE EINAR MARENIUS SIMENSEN FØDT 6 APRIL 1883 PÅ BERBY IDD OG OTELIE MARIE OLOFSDOTTER FØDT 2 JULI 1882 I NÆSINGE SVERIGE EMIGRERTE TIL QUEBEC CANADA FRA CRISTIANIA 4 MAI 1907 MED BÅTEN MONTEBELLO TIL HULL,DE KOM TILBAKE TIL NORGE ETTER 12 ÅR. EN ELDRE BROR HANS SEVERIN SIMENSEN FØDT 20AUGUST 1878 PÅ BERBY IDD EMIGRERTE TIL CANADA 2 JUNI 1905 MED BÅTEN ROMEO TIL HULL. HANS HUSTRU ANNA MARIE JULIUSSEN FØDT 17 MAI 1879 I IDD EMIGRERTE CA 2 MÅNEDER SENERE MED BÅTEN ANGELO TIL HULL. BEGGE BRØDRENE VAR STENHUGGERE,DERES FORELDRE ER ANDERS MARTIN SIMENSEN OG MARTINE PETRONELLE HANSDATTER BEGGE FØDT PÅ HUSMANSPLASSER PÅ BERBY IDD. HANS SEVERIN OG ANNA MARIE KOM ALDRI TILBAKE TIL NORGE.KAN NOEN HJELPE MEG. DE KAN OGSÅ BRUKE NAVNET ANDERSEN ETTER SIN FAR, HILSEN WILLY SIMENSEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Sorry .... men jeg tar meg den frihet å reorganisere innlegget ditt slik at det blir litt bedre å lese. Fint om du skriver med små bokstaver i ditt neste innlegg:MINE BESTEFORELDRE EINAR MARENIUS SIMENSEN FØDT 6 APRIL 1883 PÅ BERBY IDD OG OTELIE MARIE OLOFSDOTTER FØDT 2 JULI 1882 I NÆSINGE SVERIGE EMIGRERTE TIL QUEBEC CANADA FRA CRISTIANIA 4 MAI 1907 MED BÅTEN MONTEBELLO TIL HULL,DE KOM TILBAKE TIL NORGE ETTER 12 ÅR.-----EN ELDRE BROR HANS SEVERIN SIMENSEN FØDT 20AUGUST 1878 PÅ BERBY IDD EMIGRERTE TIL CANADA 2 JUNI 1905 MED BÅTEN ROMEO TIL HULL. HANS HUSTRU ANNA MARIE JULIUSSEN FØDT 17 MAI 1879 I IDD EMIGRERTE CA 2 MÅNEDER SENERE MED BÅTEN ANGELO TIL HULL.-----BEGGE BRØDRENE VAR STENHUGGERE, DERES FORELDRE ER ANDERS MARTIN SIMENSEN OG MARTINE PETRONELLE HANSDATTER BEGGE FØDT PÅ HUSMANSPLASSER PÅ BERBY IDD. HANS SEVERIN OG ANNA MARIE KOM ALDRI TILBAKE TIL NORGE. KAN NOEN HJELPE MEG. DE KAN OGSÅ BRUKE NAVNET ANDERSEN ETTER SIN FAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Kjenner du til hvor i Canada dine besteforeldre oppholdt seg? Har du noen bilder e.l. fra tiden de var i Canada? Det kan jo hende at brødrene oppholdt seg på samme sted.Fikk broren noene barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willy Simensen

Mine bestefoeldre budde i provinsen quebec på ett sted som heter BeBeplan, like ved grensen til USA. Om hans Severin og hans familie vet jeg ingenting. Jeg har bilder av min far og hans søsken som er tatt i Canada. Jeg mener og ha hørt att de budde på samme sted i quebec. Willy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg vil anta at det ligger rundt Montreal [url="http://www.infoplease.com/atlas/region/quebec.html>http://www.infoplease.com/atlas/region/quebec.html et sted siden du sier det ligger på grensa til Usa, men kan ikke finne igjen navnet på kartet. Er du helt sikker på stavemåten? Kan du plassere stedet nærmere? Kanskje MUltimap kan hjelpe deg til å finne stedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willy Simensen

Hei Nina!Stedet Beebe plain ligger sydvest for Montreal,like på grensen til USA,med stedene Derby Line og Newport. Håper du hjelper meg videre. Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Indexen til 1910 cenususen for Vermont ligger på nettet. Jeg finner iallefall hans bror1910 VT Simmerson Einas 271910 VT Simmerson Erling 11910 VT Simmerson Mary 21910 VT Simmerson Othetie 27-----Om HAns var på samme sted burde jeg ha sett det. Her er linken om du vil prøve deg fram http://www.pellien.com/1910%20Vermont.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willy Simensen

Hei igjen Nina. Her var det mye interesant. Kan du hjelpe meg,jeg finner ikke ut hvordan jeg får opp navna i folketellingen av 1910. Hvofor heter de Simmerson og må jeg søke på dette.Erling Simmerson er min far. Takk for hjelp Willy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Simensen/-son var kanskje ikke det letteste navnet å uttalte så hvorfor ikke Simmerson?Dersom du klikker på linken jeg ga deg kommer du rett inn på Vermonts folketelling for 1910. Det er bare å søke i vei. Flest 'hits' får du om du f.eks. legger inn så få bokstaver som mulig i søket. SI på etternavn og f.eks. H i fornavn.Nederst på siden finner du lenker til tilsvarende tellinger for Rhode Island og New Hampshire. Dersom du betaler en slant kan noen slå opp i tellinger andre steder og.Forøvrig er Canada vanskelig å forske i på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Skal underskrive på det Nina, Canada ER vanskelig. Har en forspørsel der ute om Hans Severin Simensen og kone, er lovet svar men det kan ta tid. Kommer tilbake når det er noe å melde om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willy Simensen

Håper du finner noe om slekten min,jeg har forsøkt selv, men kan vel folite, Hvordan finner jeg båtene og eventuelle skipslister fra hull til canada som korresponderte med norge. Willy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willy Simensen

Jeg har funnet Hans Severin Simensen. Han og kona Anna budde sammen med resten av familien i Vermont USA. De har fått en sønn som heter Harry,født 1908. Hvordan kommer jeg videre? De bur i distrikt nr 160?Willy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Godt jobbet! Er det disse du fant [url="http://www.pellien.com/1910%20Vermont.asp>http://www.pellien.com/1910%20Vermont.asp ? Eller fant du dem i noen annen kilde. Jeg antar at Haris er Hans.Simmerson og Semmerson er to skrivemåter så jeg håper de holder seg til det :-)Videre? Prøv deg på disse sidene, kanskje du finner noen som kan gjøre oppslag for deg http://www.genealogylinks.net/canada/ og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.