Gå til innhold
Arkivverket

[#26071] Personvern: Hvor strengt er det med personer som kanskje lever?


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg viser til informasjonen på toppen av debattforum-siden.Dette er nok i de fleste tilfelle selvsagt; men hva med et konkret tilfelle der jeg har funnet en sikker slektning f. ca 1927 i US Census 1930?For å komme videre; må jeg anonymisere vedkommende? Det er et vanlig navn i USA, men jeg har likevel et spor etter 1930-tellingen som kanskje noen her kan hjelpe meg videre med. Da er det selvsagt enklest å oppgi navn.(jeg har selvsagt sjekket telefonkatalogen; men om vedkommede er oppført med forbokstav er det som nåla i høystakken - og kanskje er personen død...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk for svarene; 'tenkte det samme selv' men har registrert at det i lignende tilfelle har vært reist forsiktig kritikk.Føler meg nå på trygg grunn og skal med det første opprettte et egen tema på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.