Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Tor Rustad

[#26071] Personvern: Hvor strengt er det med personer som kanskje lever?

Recommended Posts

Guest Tor Rustad

Jeg viser til informasjonen på toppen av debattforum-siden.Dette er nok i de fleste tilfelle selvsagt; men hva med et konkret tilfelle der jeg har funnet en sikker slektning f. ca 1927 i US Census 1930?For å komme videre; må jeg anonymisere vedkommende? Det er et vanlig navn i USA, men jeg har likevel et spor etter 1930-tellingen som kanskje noen her kan hjelpe meg videre med. Da er det selvsagt enklest å oppgi navn.(jeg har selvsagt sjekket telefonkatalogen; men om vedkommede er oppført med forbokstav er det som nåla i høystakken - og kanskje er personen død...)

Guest Aase R Sæther

Eg ville ha lagt ut namnet, og ei epostadresse folk kan svare deg på, då skulle du ha stien din nokså rein.

Guest Yngve Nedrebø

Poenget er at man ikke skal 'såre, krenke eller skade' noen.

Guest Tor Rustad

Takk for svarene; 'tenkte det samme selv' men har registrert at det i lignende tilfelle har vært reist forsiktig kritikk.Føler meg nå på trygg grunn og skal med det første opprettte et egen tema på spørsmålet.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.