Gå til innhold
Arkivverket

[#26079] Forsvunnet amerikaner etter 1930; N.Dakota, Washington, Minnesota


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Lloyd S. Dolan jr. f. ca 1927 og søsteren Allys (Arlyce?) født ca 1922 har jeg funnet i Census 1930 i Minot; N.Dakota.LenkeBegge kan jo leve fortsatt; men Allys må i så fall være gift og ha annet navn. Lloyd eller 'L' Dolan er det mange av....Et spor har jeg imidlertid funnet i boken 'Prairie Past and Mountain Memories', a History of Dunseith, ND 1882-1982Jeg sakser det viktigste: 'In the early 1900's, Albert married Nora Rustad from Rolette. They had two daughters, Emma and Olene. Mrs Nora Plante died when Olene was ten days old. Emma Plante married Lloyd Dolan and they lived in Dunseith until about 1941. Arlyce and Llyod (Bud) were their children. Arlyce now lives in Minnesota and Bud in Seattle. Emma Dolan lives in Crookston, Minnesota.'Om dette er rett er staus i 1982 at Arlyce bor i MN, moren Emma levde øyensynlig, og Lloyd med klengenavnet Bud bor i Seattle.Hva så? Jeg har forsøkt telefonkatalogen uten hell. Må jeg betale US search eller andre for å sjekke alle L.Dolan?Vedr. Emma og Arlyce har jeg forsøkt å kontakte en avis i Crookston uten noe respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Dunseith er ein liten by der ''alle kjenner alle'' der det òg budde ein del sogningar! Eg ville prøvd ei etterlysing gjennom ein lokalavis, som til dømes:~~~~~~~~~~Turtle Mountain StarRolla, ND~~~~~~~~~~Lukke til vidare!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Johansen

Hei vet ikke om du har prøvd dette forumet ? LenkeVelg enten unknown eller velg counties og finn ditt sted, har kjempe god erfaring selv fra dette forumet.Ved hjelp av folk der borte har jeg nå kommet i kontakt med familie i Walker i Minnesota :) På noen uker nå så har jeg fått to brev og masse bilder fra min familie:)Lykketil!Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk begge to. Det var ingen dum ide å forsøke i Dunseith; har kanskje gjort den feilen at jeg hektet meg opp i siste 'kjente' bosted sm var Crookston.Det bør jo være folk i Dunseith som husker tilbake til '41Jeg har en etterlysning inne på Rootsweb; det kan jo bli et svar på den.USsearch reklamerer jo med at det går an å¨søke på pikenavn (tenker på Arlyce) men har ikke funnet noe.Gode tips der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Taryn Flolid

Using www.switchboard.com, and then click on the dot for find a person, I did find one Lloyd Dolan in the state of Washington.I'll let you look it up though.Here is a death for an Emma Dolan, in the Crookston area - in Polk county.Emma DOLAN Birth Date: 3 Mar 1902 Death Date: 23 Mar 2000 Social Security Number: 475-32-0295 State or Territory Where Number Was Issued: Minnesota Death Residence Localities ZIP Code: 56716 Localities: Crookston, Polk, Minnesota Gentilly, Polk, MinnesotaMaybe you can get an obituary that would tell where the daughter Arlyce is located.POLK COUNTY HISTORICAL SOCIETY Box 214 (mailing) U.S. 2 East (museum) Crookston, MN 56716-0214 218/281-1038 Contact: Allen Brolsma, President, 218/281-1582 Hours: 12 - 5 p.m. Tuesday through Sunday; June 1 - September 30Good luck with your search, Taryn from Minnesota

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Margit (Nysetvold) Bakke

EMMA DOLAN Emma A. Dolan, 98, Crookston, died Thursday, March 23, 2000, in Villa St. Vincent Nursing Home, Crookston, where she had lived since Feb. 22, 1993.Emma A. Plante was born March 3, 1902, the daughter of Albert and Nora Plante, in Dunseith, N.D., where she graduated from high school. She married Lloyd Dolan in 1920, in Dunseith. They lived in several North Dakota communities before moving to Crookston in the 1930s. She worked at Sears Catalog Store, Crookston. Lloyd Dolan died Jan. 7,Published on March 25, 2000, Page 03, Grand Forks Herald (ND)You can purchase viewing of the obit online here:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Wow; I found the family!!I paid some few dollars to Grand Forks Herald and got the whole obit online!And there I found Arlyss and her surname. Couldnt find her at White Pages but I found her at US search;then I searhed for her surname at White Pages in the city where she was noteted at US search and found her - but no answer...I couldn't wait;Emma's obit mentioned four grandchildren.Well:thanks to US search and White pages I found Arlyss' son and I talked to him at phone some few minutes ago!To all of you: Thank you and I also wish you a Merry Christmas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.