Gå til innhold
Arkivverket

[#26086] 1875-tellingen for Bergen


Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Hei, hvor er det blitt av 1875-tellingen for Bergen? Når jeg har vært i folketellingen for Bergen 1865 og trykker på 'samme område' så får jeg ikke opp 1875-tellingen for Bergen? Skal det være sånn?mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Takk. Jeg prøvde å søke på landsbasis også, men da jeg snevret meg inn mot Bergen så fikk jeg heller ikke tilgang.Men jeg er fornøyd nå med denne linken :-)mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

I forbindelse med omlegging av menyen i Digitalarkivet til Databaseveljar så bestemte vi oss for å holde oss til én Bergen (1201 Bergen under Hordaland) istedenfor å ha to (1301 og 1201). Vi foretok da en maskinell flytting av alt som lå under 1301 til 1201. I ettertid har det vist seg at ikke alle serverne våre ble oppdatert så ved en rutinemessig speiling ble alt ført tilbake til det gamle oppsettet med to bergensbyer. Så nå må vi foreta en ny maskinell flytting og der trenger vi hjelp fra Jan Oldervoll, men han er bortreist på jobb hele uken så det må dessverre vente litt.Så snart vi har fått flyttet alt bergensmateriale til 1201 Bergen vil Same område-lenken virke ordentlig igjen.Vi beklager de ulemper dette måtte medføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Hver kommune i Norge har sitt eget nummer. Bergen var fram til 1971 eget fylke, men har siden vært en del av Hordaland. Bergen var fylke 13, og første (og eneste) kommune i dette fylket, derfor 1301.Hordaland er fylke 12, og Bergen har fått nummer 01 i dette fylket, altså 1201.Landsdekkende søk i 1875-tellingen viser til 1301 Bergen, som altså ikke lenger finnes i systemet. Her må det rimeligvis til en oppdatering av indelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.