Gå til innhold
Arkivverket

[#26098] Kristine Josefine Gustavsdatter, 1850-1902, Stor-Stina / Svarte-Stina


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg er tipp-tipp oldebarn av denne Kristine Josefine Gustavsdatter. Hun er født rundt 1850, det er uvisst for meg hvor. I lenken nedenfor er det en debatt om henne eller en kvinne under likt navn. Det som er sikkert er at jeg og Susanne Thorén driver med samme Kristine Josefine (Stor-Stina)...: (når du har trykket på linken må du klikke deg videre innover til etniske grupper, videre går du inn på resande, så nesten nederst på siden finner du Stor-Stinas kalle.) http://genealogi.aland.net/discus/Både jeg og moren min har lett i flere år etter denne personen og familien hennes (mann og barn). Vil du være så snill og hjelpe meg finne ut mer? folketellinger osv er hun ikke funnet i!Jeg kommer tilbake med mere information om denne kvinnen og familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Kristine Josefine Gustavsdatter, født ca.1850 (i Røros eller muligens i Arbrå i Hälsingland), død 13.oktober 1902 ombord i båten som lå ved Sandåsen i Kragerø. Det sies at hun var spåkvinne. Hun gikk under navnee 'Stor-Stina' og 'Svarte-Stina'. Mange forteller også at hun var ifra Finland...Gift (i Røros) med:Omstreifer, Karl August (Gustav Torstein) Lindstrøm, født ca.1841 (i Nordmøre). Han døde mellom 1902 og 1928. I 1887 og 1895 står han nevnt som kobberslager.De har følgende barn: 1. Karl Kristian, f.ca.1876 i Nannestad (Akershus), d.1954 i Ullensaker. 2. Anne Kristine, f.1882 i Våler (Hedmark), Mandal eller Solør (Hedmark), d.1941 i Rolvsøy. 3. Frantz Oscar, f.1884, d.1925. 4. Ludvig Laurits, f.5.jan 1887, døpt 23.jan 1887 i Trysil, d.1945 i Ullensaker. 5. Marie, f.ca.1890. 6. Anton Nicolai, f.?. 7. Johan, f.?, d.? (skutt i Trysil). 8. Laura Josefine Vilhelmine, f.1892. 9. Bernhard Teodor, f.13.aug 1895 i Ringebu, døpt 8.nov 1895 i Grue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kai S Gurrik Larsen

Noen som kjenner til noe mere rudnt denne familien? Har holdt på i mange, mange år for å finne noe, men uten resultat. Om du vil hjelpe hadde det vært sååå flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

HeiVet ikke om du har funnet Karl Kristian Lindstrøm i basen over døde i Ullensaker? Der står det at han er født 17.06.1878 og døde 04.03.1954. Bosted ved død: Borgen.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Kai Lenge siden jeg har sett deg på biblioteket nå. Kommer med et lite skudd i blinde men verdt å ta med seg kanskje. Har sett litt på familysearch, men det regner jeg med at du også har gjort. På VRI fant jeg nå denne personen født i Finland.CHRISTINA JOSEFINE GUSTAFSDOTTER YLIN født 15 nov 1855 døpt 16 nov. Place: Somero - Hame - Finland. Far: Gustaf Davidsson Ylin Mor: Stina Lina Michelsdr Batch nr: v450494 Film/fich nr 56877 Source details: Somero Suomen KirkkoTror du dette er en aktuell kandidat til din kristine josefine gustavsdatter ? Du hadde jo hørt at hun kunne være fra Finland.Jeg fant også: Anne Kristine Karlsdotter, født 18 mai 1882 døpt 18 juni. Kvikne, den norske kirke, hedmark. Foreldre: Karl Gustavsen og Kristine Josefine Gustavsdatter. Source: FHL film 12429 (1876-1890)Det er jo et av barna til Kristine og Karl, så de infoene har du kanskje.Håper dette er aktuellt å nøste litt videre på Kai. Jeg ønsker deg og alle andre her en riktig god jul. Det går fort nå. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Olsson

Hej Kai och de andre hær, Anne Kristine Karsdtr. f 1882 och hennes man, Johan Holm Fødd 1877 i Østmark Værmland Sverige. Vem ær denne mannen? Ær han av Kvikkslækten från Værmland eller någon av de andra Holmslækterna i Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei! Kristine Josefines foreldre skal være Gustav og hustru Anna Britha Madsdatter. Jeg vet dessverre ikke mer enn dette. Fødselsår på Kristine Josefine er vekselsvis oppgitt til 1847 og 1850. Johan Johannesen Holm skal være født 1878 i Østmarken i Sverige, uten at jeg har sjekket dette. Jeg vet ikke hvordan Johan eventuelt hører inn under Kvikke-slekten, eller om han i det hele tatt er knyttet til reisende Holm. Han kan være sønn til Johannes Niklasson Holm f.17-6-1847 i Nedre Ullerud socken, sønn til 'Fältjägare' Niklas Holm, men heller ikke disse vet jeg om hører til Kvikke-slekten. Flere opplysninger mottas med takk! Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Olsson

Hej Johny och tack før respons och att du vill hjælpa, Nicklas Holmer ær inte av Kvikkslækten, jag har inte min data med register så jag kan inte se exakt vem han var. Tror det finns førældrar kændt om han. Sen en annan sak till upplysning, ser att du skriver Kvikkeslækten och har skrevet det på flera stællen, Slækten hette Kvikk, inte kvikke. Førresten har funnit ut nåt mer till Lars Magnus Kvikk f 1830 kvinna Stina Kaisa Karlsdtr. som du næmner skall vara utav Palm, utan att du visste mer om det, då. Hon kanske ær av finske paret Beta Ros och

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Tenkte muligens noen av dere har mulighet til å sjekke opp når Karl Kristian Karlsen Lindstrøm blir døpt, og om han bli døpt i Nannestad eller Ullensaker- traktene. Jeg har nå satt den 17.06.1878 som hans fødelsdato... Kunne vært interesant å sett hvem faddere var også! (Har registrert at Karl Kristian også muligens er født i Våler i Solør (Hedmark)).Kenneth Olsson: Stina Kaisa Karlsdatter Palm, datter av Beata Ros og Anders Palm???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Den Stina som dere nevner har jeg registrert som: Stina Katharina Karlsdotter, født 1826. Hun gifter seg med Lars Magnus Larsson Qvick den 29.januar 1891 i Ed sn, Sverige... Vil det ikke der stå hvem som er hennes far (foreldre)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.