Gå til innhold
Arkivverket

[#26109] Skipper Ole Perssøn Vold f. Grimstad g. 1774 m. Birthe Cathrine Pahl, Tønsberg


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg nok en Ole Olsen døpt Nøtterø, 1787. Mor Brethe Olsdatter far Ole Olsen, Waale.LenkeOle Olsen Waale og Berthe Olsdatter g.1786. Han var enkemann og hun enke.Aldersmessig kunne denne Ole f. 1787 også passe, her kunne også navnet Waale forklare Waaldsen- etternavnet?Mye gjetting her, men jeg lurer på om noen kan hjelpe til med å finne hvor det ble av disse Olene?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1801 fant jeg at den siste Ole Olsen bor på Moe.Han er Matros i kongens tjeneste og bor sammen med moren , Berthe Cathrine olsdatter, enke.LenkeAt han er matros i kongens tjeneste styrker muligheten for at dette kan være samme mannen som flytter til Fredriksvern ?Kan Waalds/ Wolds/ Voldsen navnet skrive seg fra farens hjemsted, Waale ?Litt søkt kan hende? Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg da et tragisk dødsfall med Ole Olsen Moe, muligens ektemannen til Berthe C. Olsdatter og far til Ole Olsen Moe d.y.LenkeBethe Olsdatter ser ut til å ha blitt enke for 2.g. med sønn 1 år gammel?Lurer på om det finnes opptegnelser om hvor det ble av sønnen etter 1801?Mvh. Gunn.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå har jeg oppdaget et det nok er flere Berthe Olsener som gifter seg på Nøtterø omkring 1786.Her er den ene som gifter seg med Ole Olsen Waale.LenkeNå blir jeg i tvil om dette kan være den samme som Berthe C.Olsdatter på Moe? Lurer på om noen kan hjelpe meg med en oppklaring her?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.