Gå til innhold
Arkivverket

[#26127] Asmundvåg Hitra


Gjest Tor Wollan
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Wollan

Vet noen om disse havnet på Asmundvåg Hitra og bodde der i 1801. En del navn stemmer med folketellinga for 1801, men ... Ole Toresen Trotland Reitan f 1736-d etter 1801 på Hitra???? g rundt 1770 m Jodda Ingebrigtsdtr. Reitan f 1738 Begge bosatt på Reitan, i Tømmesdalen, Horg frem til 1779. Barn: Brynhild Olsdtr Reitan f 1773-d på Hitra????? etter 1801, Med hilsen Tor Wollan, Melhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola L. Zetlitz

Det ser ut til at alle tre bor på Asmundvåg i 1801. Hun er der oppført som Gødda, og alderen stemmer bra. Det kan jo være datteren som er gift med Ole Hansen, hun er 28 år og det stemmer bra med dine opplysninger. Dersom jeg har klart å legge inn linken rett så finner du den også her. mvh Ola Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Marita Bårdsnes

Måtte ta en titt her og jeg. Det finnes en'bygdebok' fra dette området, men den er fra 1962 og ikke videre fullstendig. Det jeg kan anbefale deg å gjøre er å ta en tur til Fillan, sentrum på Hitra. På kystmuseet der har de et rom for de som er intressert i slektsforskning, og bestyreren Svein Bertil Sæter er selv interesert og som jeg har opplevd flink til å hjelpe. Tror åpningstidene på hverdager er 10-15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.