Gå til innhold
Arkivverket

[#26139] Foreldra til Christian Wille f.1846 -


Gjest Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Skorpen

I Bergens Stifts Biskoper og Præster efter Reformationen (utgitt 1895-1896) les eg at Hans Wille Lenke og Bartholomine Wettergreen var foreldra til Christian Wille (som igjen var far til Aimar Wille f. 1875).Frå ei anna kjelde har eg at foreldra til Christian var Christian Severin Bloch Wille f. 1809 og Sofie Wettergren f. 1805.Kva er rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

FT 1865:I Skjeberg er det en sogneprest Christian Wille 57, g.m. Sofie f. Wettergren.I Rygge er det en sognepreste Hans Wille 59, g. m. Bartolomine Wettergren. Disse har en sønn Kristian 20, student og født i Flesberg.I Christiania er det en student Christian Wille 21 født i Smålehnene. Bor sammen med en student Hans Wille 18, født i Hedemarken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Takk for svar. Eg trur kanskje eg har forveksla dei to søskenbarna (?) Christian W. på 21 og Kristian W. på 20. Det utrulege er at det ser ut til at eg har gitt Christian/Kristian Wille d.y. feil foreldre, men riktige besteforeldre, sidan dei to brørne Hans W. og Christian W.(d.e.) er gift mer kvar si søster Wettergren.Det er ikkje lett å trø rett når så mange forskjellige personar får like namn. Desto betre at eg får hjelp av DA med tilgang til biografisk litteratur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.