Gå til innhold
Arkivverket

[#26141] Lorentse Magnusdtr. Lien, Bjugn, Sør-Trøndelag, dro til USA, Sioux City, Iowa


Gjest Jann Innstrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Jann Innstrand

Hei ! Kan noen hjelpe meg med Lorentse Magnusdatter Lien, født 18.04.1887 i Bjugn, Sør-Trøndelag. Hun dro til USA,Sioux City, Iowa i 1912 (29.05). Hun ble gift med en Chamberlain.De fikk 3 barn (1 jente og 2 gutter). Guttene het (tror jeg) Harold og Leslie. Det er det jeg har om henne. Håper noen kan hjelpe meg med Lorentse og hennes familie.Mvh Jann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg begynner med den ferskeste tellinga. Den er noe utdelig å lese, men jeg prøver meg-----1930 United States Federal Census - Iowa - Linn - Monroe - District 32Chamberlain, Elmer 38 år, giftet seg seg som 23 åring, farmer.Chamberlain, Lorence 41 år, giftet seg som 26-åring, norsk[Redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende personer født etter 1904]-----Den eldste datteren er født i South Dakota, de andre i Iowa. Mannen i huset er fra Missouiri (trur eg), hans foreldre fra Illinois.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

SSDI, vil tro at dette er Elmer. Da har du isåfall et siste stedsnavn.-----Elmer CHAMBERLAINBirth Date: 30 Mar 1892Death Date: Oct 1980Social Security Number: 481-46-5967State or Territory Where Number Was Issued: IowaDeath Residence LocalitiesZIP Code: 52324Localities: Covington, Linn, Iowa/Palo, Linn, IowaDeath Benefit LocalitiesZip Code: 52324Localities: Covington, Linn, IowaPalo, Linn, Iowa-----Kan være Harold. Kilde SSDIHarold CHAMBERLAINBirth Date: 17 Jan 1921Death Date: 10 Feb 1989Social Security Number: 485-18-5752State or Territory Where Number Was Issued: Iowa-----SSDILeslie CHAMBERLAINBirth Date: 24 Apr 1925Death Date: 25 Apr 2000Social Security Number: 484-20-2704State or Territory Where Number Was Issued: IowaDeath Residence LocalitiesZIP Code: 52214Localities: Central City, Linn, Iowa /Paris, Linn, Iowa/Waubeek, Linn, Iowa-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

God morgen! Dette må du sjekke, men det skal vel mye til om dette ikke er datteren Edna som gifter seg i 1936 Lenke-----RAYMOND FREDERICK SCHNELL was born May 13, 1912 in Palo, Iowa, and died November 12, 1946. He married EDNA CHAMBERLAIN July 03, 1936.Children of RAYMOND SCHNELL and EDNA CHAMBERLAIN are:[Redaktøren har fjernet opplysninger om levende personer]-----Det er mulig at du kan finne mer på samme side om hennes etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jann Innstrand

Hei Nina ! Tusen takk for raske svar. Selv om alderen ikke stemmer helt, så er det nok Lorentse (Lorence) f. 1887 sin familie du har funnet. Nå har jeg noe å gå videre med, tusen takk igjen...Mvh Jann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ole Johnny Mebostad

Hei Jann!Er du i slekt med Lorentse Magnusdatter Lien? Jeg er tippoldebarn av Lorentses bror, Klaus Lien. Selv er jeg vokst opp i nabohuset hvor Lorentse og hennes familie bodde. Om Lorentse visste jeg ingen ting om. Det var spennende opplysninger!Med vennlig hilsen Ole Johnny Mebostad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jann Innstrand

Hei Ole Johnny !Jeg er barnebarn av søskenbarn til Lorentse, Klausine Lien. Hun ble gift med Johan Meier Andersen Indstrand og de bodde på Myråker,Innstrand på Ørlandet. Jeg har ikke deg i min database. Er Alfhild Lien din oldemor ? Send meg gjerne en mail ... min adresse er: janni@flink.noMvh Jann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.