Gå til innhold
Arkivverket

[#26145] Leter etter Emil Thoresens foreldere


Gjest Øivind Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind Thoresen

Hei! jeg leter etter foreldrene til Emil Thoresen.Han ble født i Kristiania i 1865 ifølge folketellingen for 1900 Emil Thoresen ble gift med Inga Alfrida Gulbrandsen (1864-1900) Hvor og når ble de gift? De bodde i 1889-1891 i Thorsenggt og i 1900 bodde Emil Thoresen i Vogtsgt 37.Da var Inga død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Finner ingen Emil døpt på denne tiden i Oslo - heller ingen aktuell Emil i 1875 tellingen for Oslo.Derimot finner jeg en Emil Thoresen født 22.6.1864 og døpt 10.7.1864 i Eidsberg, Østfold. Foreldre Thorer Christiansen og Marie Johannesdatter. Denne Emil med foreldre og søsken finner du her i 1865 LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Thoresen

Takk for innlegg, men jeg tror desverre det ikke er han.I adressebøkene for Kristiania blir han bare omtalt som Emil Thoresen. En ledetråd til er at jeg tror at både han og faren hans jobbet på Myrens Verksted ved Akerselva.Det stemmer ganske godt med bostedet som var Thorshov. Er det noen som har tilgang til arkiver fra Myrens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.