Gå til innhold
Arkivverket

[#26151] Utflyttede fra Bergen 1911-1912


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg referer til et annet innlegg hvor det ble skrevet at Bergen hadde folkeregister fra 1912, med oversikt over utflyttede. Jeg leter etter to familier og kunne gjerne ha tenkt meg å vite når de flyttet og hvem som flyttet sammen med de. Hovedpersonene i familiene er:1. Emanuel Martin Eriksen f. 06.07.1873 gift med Metta Helena Severina Jacobsdatter f. 25.01.1871.2. Johanne Marie Pedersdatter f. 01.07.1877. Johanne brukte begge fornavn om hverandre og kan kanskje være vanskelig å finne, men mulige barn som flyttet med var Elisabet Fredrikke f. 01.06.1912 og Thomas Severin Nilsen f. 28.10.1906.Begge familiene flyttet til Odda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det ser dessverre ikke ut til at disse personene er registrert utflyttet fra Bergen i perioden 1912-1920, i hvert fall ikke under navnene Eriksen/Pedersen/Pedersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Takker så mye for hjelpen. Jeg ser nå i min database at fam. Eriksen nødvendigvis må ha flyttet før da de får en sønn i 1911 i Odda, siste registrerte barn født i Bergen er Sigurd Eriksen f. 12.06.1908 Bergen, død 16.09.1908. Siden det var politiet som førte flytteprotokoller fra 1900 og frem til 1912, har dere muligheten til å sjekke den opp om de kan være registrert der? Eller kan jeg gjøre det selv ved å bestille disse protokollene via mitt nærbibliotek? Samme spørsmål gjelder også for Johanne Marie Pedersdatter. Det er viktig for meg å finne ut hvem av barna hun hadde med seg fra Bergen til Odda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har registeret til politiets flytteprotokoll, og ser at 'Emuel' Eriksen er registrert som nr. 736/1908. Det står ikke andre familiemedlemmers navn i registeret. Johanne Marie Pedersdatter er ikke registrert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.