Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Finn Dollien

[#26152] Skredder Ivar Thomas. Aspækren

Recommended Posts

Gjest Finn Dollien

Skredder Iver Thomess. er i kirkeboka for Vinger sogn oppgit som far til Karen f. 17. nov. 1866 Vangen i Vinger. I kirkeboka er Iver innført med: skredder, opph.sted Stavanger ? Barnets mor har antagelig hvert usikker på hvor barnefaderen kom fra.Ft. 1865: Aspækren, Stedje sogn i Sogndal prgj. Thomas Petersen husm. 49 år i f. i Hafslo og Margrete Olsd. 50 år f. i Årdal. Deres sønn Ivar 19 år og skredder. Ble Ivar boende i bygda, eller flyttet han ut i løpet av 1865 eller tidlig 1866 ? Finn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Har du noen flere opplysninger om barnemoren?Grethe F.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Sollien

Det har blitt Dollien istedet for Sollien i mit første innlegg. Mora til barnet var Anne Ovesd. f. 19.6.1845 i Vinger. Kom på tukthuset. Døde 26.1. 1868 i Vinger. Hun har ikke noen annen merknad i k.boka en dette. Hun er forsåvidt for min del ikke av interesse i denne debatten ennå. Det som er av interesse for meg i første omgang er om den eventuelle oppgitte barnefader er den person som jeg har funnet i Ft. 1865 i Sogndal er den virkelige barnefar. Finn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Skålnes

Eg fann Aspækren i 1865, men finn ikkje gardsnamnet i 1900-tellinga. Då kunne vi settt om Ivar eller hans folk framleis budde der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Finner skredder, enkemann Ivar Thomassen bosatt på Sogndalfjæren i 1900 Lenke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.