Gå til innhold
Arkivverket

[#26152] Skredder Ivar Thomas. Aspækren


Gjest Finn Dollien
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Dollien

Skredder Iver Thomess. er i kirkeboka for Vinger sogn oppgit som far til Karen f. 17. nov. 1866 Vangen i Vinger. I kirkeboka er Iver innført med: skredder, opph.sted Stavanger ? Barnets mor har antagelig hvert usikker på hvor barnefaderen kom fra.Ft. 1865: Aspækren, Stedje sogn i Sogndal prgj. Thomas Petersen husm. 49 år i f. i Hafslo og Margrete Olsd. 50 år f. i Årdal. Deres sønn Ivar 19 år og skredder. Ble Ivar boende i bygda, eller flyttet han ut i løpet av 1865 eller tidlig 1866 ? Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Det har blitt Dollien istedet for Sollien i mit første innlegg. Mora til barnet var Anne Ovesd. f. 19.6.1845 i Vinger. Kom på tukthuset. Døde 26.1. 1868 i Vinger. Hun har ikke noen annen merknad i k.boka en dette. Hun er forsåvidt for min del ikke av interesse i denne debatten ennå. Det som er av interesse for meg i første omgang er om den eventuelle oppgitte barnefader er den person som jeg har funnet i Ft. 1865 i Sogndal er den virkelige barnefar. Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg fann Aspækren i 1865, men finn ikkje gardsnamnet i 1900-tellinga. Då kunne vi settt om Ivar eller hans folk framleis budde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.