Gå til innhold
Arkivverket

[#26167] Skifte i Kinn. Marthe Gundersdtr Trettevik


Gjest Toril Osther
 Del

Recommended Posts

Gjest Toril Osther

Kan jeg få opplyst dato og navn på arvinger fra dette skiftet: Marte Gundersdtr Trættevik Brandsøy Protokoll: 5b s. 422 År: 1749-1752 Mvh. Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 9. juni 1751 og nevner enkemannen Henrik, og barna Anders H. Trettevig, Ingebor H., gift med Endre Jonsen Grøneng, Sara H., gift med Lars Larsen Nordal, og Gurj H., gift med Einer Siursen Sandvig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Leif Øren

Utan at eg kan sei det sikkert, trur eg at Marte Gundersdotter var frå garden Øren i Kinn. I alle fall budde det ei Marte (el. Marite)Gundersdotter der på byrjinga av 1700 talet.I såfall var Marte dotter til Gunder Anderson Øren og Alet (Aled) Olsdotter Valvik.Dette passar med at Anders, sonen til Marte og Henrik, var tremenning med kona si Anne Olsdotter Valvik.Mvh. Leif Øren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Er dette den Gunnar Anderson Øren som er nevnt i skiftet etter parfolket Ander Velumson og Brite Rasmesdotter på Øren (Soga om Flora s. 478), og som tydeligvis var gift med Gjertrud Velumsdotter? I boken nevnes det barn og barnebarn uten at disse navngis - er det en Marthe der?Og Alet (Aled) Olsdtr Valvik, er hun datter til Ole Hansen Valvik? Jeg har funnet dåp av 5 døtre av Olav Hansen, men ingen Alet/Aled.Mvh Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Øren

Det er rett at den Gunnar Anderson som det gjelder, er nemnd i skifte på Øren 22.4.1685, jf. Florasoga s 478, men slik som eg har tolka skiftet var ikkje Gunnar gift med Gjertrud Velumsdotter. Eg har tolka skiftet slik at Gjertrud Velumsdotter var syster til Anders Velumson og Brite Rasmusdotter var mor til Gunnar Andersson og Anders Anderson i sitt fyrste ekteskap som truleg var med Anders Bendikson Øren.Når det gjeld Valvik er det Alet(Alhed) Øen, nemnd i skifte i 1678,jf. Florasoga s. 364, eg har tru på. Eg er langt frå sikker på dette. Bl.a. er eg klar over at det er ein gard Øen i Askevoll som eg ikkje kan utelukke.Eg kan ellers opplyse at Marte Gunnarsdotter Øren var fadder på Svend Endestad (Indestad) 13.2.1700 saman med Lars Øren, Nils Langedal, Anders Egevold og Marte Løkkebø. Endestad er nabogard til Øren ('Øyra').Ho var også fadder på Dordi Endestad 21.11.1695 saman med Anders Indestad, Jens Floren, Eli Egefjord og Synneve Christensdotter Floren.Mvh. Leif Øren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Jeg er enig med deg i tolkningen av skiftet av 1685, Leif, rart hvordan man av og til kan oppfatte tekst. Men man får vel ikke heklet dette sammen før man kan fastslå hvem som var foreldre til Marte Gundersdtr. Det at Anders og Anne var tremenninger er et godt indisium, er det andre ting som peker på Øren?Mvh. Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Øren

Der er fleire andre forhold som på kvar sin måte indikerer eit samband mellom Øren, Trettevik og Valvik.Det som er nokolunde sikkert, er at Gunnar Anderson hadde 2 søner. Den eine, Anders Gunnarson blei buande på Øren, mens den andre, Ole Gunnarson, blei gift med Anne Johannesdotter Knapstad og busett på Endestad. Det må være deira son, Knut f. 1707, som blei gift med Brita Sjursdotter Sandvik. Truleg er det dette paret som fekk gard på Apnaset i Vevring, jf. Naustdal bygdebok bd. 1, s. 107. Kvifor fekk dette paret ein gard som dei ikkje hadde noko tilknytning til? Ei forklaring kan være, at fra gamalt av hadde Valvik interesser i Apnaset.Det kan også være ei anna forklaring på kvifor Anne Olsdotter Valvik og Anders Hendrikson Trettvik var tremenningar ut i frå at Marthe Gundersdotter var frå Øren. Anne Olsdotter var truleg dotter til Ole Hansson og Brite Jakobsdotter Valvik og Brite Jakobsdotter kan ha vore dotter til Jakob Olsson og Anne Andersdotter Solheim på Brandsøy, jf. Florasoga s. 176. Anne Andersdotter Solheim var truleg den Anne Solheim som er nemnd som dotter til Anders Anderson Øren i skifte av 1685 på Øren. Mora hennar var isåfall syster til Ingvald Langedal.Dette kan også være ei forklaring på kvifor enkjemannen Hendrik (Person) Trettevik, blei gift med enkja Marthe Ingvaldsdotter Eikefjord og busette seg på Eikefjord. Marthe Ingvaldsdotter var frå Langedalen.Til saman er det soleis fleire forhold som indikerer på at det var eit samband mellom Øren, Trettevik og Valvik.Dette blei mykje og innvikla, so eg håpar du skjønar det.Mvh. Leif Øren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Her var det mye interessant informasjon. Jeg skal bruke tiden etter jul til å sette meg inn i dette.Med ønsker om en riktig God Jul!Mvh Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.