Gå til innhold
Arkivverket

[#26171] martha tiedemann rødøy


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heii databasen for Rødøy finner jeg Martha Elisabeth Tiedemann gift 08051794 med Jens Olsen. De bodde i Oldervik. Jens har jeg funnet foreldrene til men Hvem er foreldrene til M. Tiedemanner det noen som har opplysninger om henne?steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

I følge FS IGI: Martha Elisabet Tiedemann f. 18.11. 1770, d. 06.05. 1822. Foreldre: Ole Nielsen og Karen Jacobsdtr. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Schjølberg

Hei! Tar sjansen på litt innblanding siden jeg har disse personene i min database, men innlagt for flere år siden. Ole og Karen Oldervik er Jens' foreldre slik en allerede har konstatert her. Uten å være sikker så har jeg ført opp Martha Elisabeth Tidemands far som Hans Jensen Vogenge; jfr KB Døpte i Rødøy 1739-1824. Dermed finnes det to løsninger på moren; Maritte Jensdatter Stensland eller Margrethe Olsdatter. Jeg leter fremdeles etter det svaret. Håper dette kan være litt hjelp i letingen. M v h Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Steinar Olsen

HeiIfølge Torrisenslekten s. 111 er Martha Elisabeth (Lisa) Tiedemann fra Åsgårdstrand og datter avAndreas Nilsen og Kari JakobsdtrSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Så da har hun altså fått navnet Tidemann etter noen som var i Rødøy og het Tidemann på den tiden hun ble født? Jeg holdt på med dem som nevnes her for en venninne for noen år siden, og Karen Jacobsdatter og Ole Nilsen mener jeg å huske ble gift i 1759.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihun het på 1801 folketellingen Lisa Tiedemann. Hvor Torrisslekten henter opplysningene fra er ikke oppgitt. Men hun er ifølge den ikke født i Rødøy men i Åsgårdstrand.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Vi kan jo håpe på at noen med tilgang til kirkebøker for Åsgårdsstrand leser dette her, og kan slå opp i kirkebok for Åsgårdsstrand. Hvilket prestegjeld gikk Åsgårdsstrand under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for det svaret. Jeg fant vel etterhvert ut at det måtte være i Vestfold iallefall, og i nærheten av Horten. Håpen virkelig at noen i disse travle juletider kan slå opp i kirkeboka for Åsgårdstrand. Burde det taes opp som eget tema på Martha Elisabeth Tidemann? Jegh tror lite på at det kan være hun som ble døpt i Rødøy, for da skulle hun vært beskrevet som døpt med navnet Tidemann hvis ikke foreldrene hadde dette navnet. Det ser det ikke ut til at de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Steinar Olsen

heii Rødøy kirkebok på nettet fant jegd. 06.05.1822 begr. 12.05.1822 bondekone Martha Elisabeth Tideman Oldervigen 55 årSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.