Gå til innhold
Arkivverket

[#26174] Etterlysning - Sør-Trøndelag


Gjest Hans Storli
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Storli

Hannah ? og Mattie ?/Nils Varenson -Ukjent sted i Norge (kan være et sted i Sør-Trøndelag for Hannah og Mattie). Hannah ? f. April 1860. Hun utvandret i 1886 til U.S.A. med sin datter med navn Mattie ?, f. 1880. Hannah giftet seg i 1888 med Lars P. Storli, født i Sauherad, Telemark. De bodde først i Valley City, Barnes county, Nord-Dakota. Flyttet senere til Tacoma, Pierce county, Washington. Mattie giftet seg med Nils Varenson og de bodde også i Tacoma. Nils var født i 1875 og utvandret i 1883. Mattie hadde trolig en tante med navn Martha som igjen hadde en datter med navn Magnhild. Nils hadde en bror med navn William og to søstre Annie og Clara. Hannah skal være fra et sted ikke langt fra Trondheim. Nils har jeg ingen opplysninger om. Jeg har ikke klart å finne ut hvorfra i Norge Hannah, Mattie og Nils kommer fra. Kan noen hjelpe meg med informasjon om Hannah, Mattie og Nils?Hans Storli Apalnesvegen 25, 3825 Lunde Tlf. kveld 35 94 77 71 e-post: hstorli@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Foreløpig et lite skudd i blinde..., men kanskje dette er Nils Varenson? LenkeVaren på norsk kan være Varen/Væren/Wæren, et navn som iflg. folketellingene kun ser ut til å ha 'eksistert' i Agder og Telemark.Han står oppført som Niels Aanensen, men hans mor heter Kirsten Værensen. Kanskje han endret navn i amerika? Broren 'Wilhelm' kan ha blitt til William...Alder og årstall passer også godt.Dette er ikke mye å bygge på, men det er jo en mulighet... Varen/Wæren er et såpass sjeldent navn at det er ikke mange å velge blant i emigrantprotokollene.Jan P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ser du har samme etterlysning på DIS-Slektsforum der du allerede har fått opplyninger.Det bli tungvint å sjekke begge steder for de som prøver å hjelpeMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Jeg begynner å tro litt mere på den Niels som emigrerer i innlegg 2).Kan dette være faren til Nils? LenkeSjømann Aanen Vernesen f.1838 fra Arendal emigrerte fra Kristiansand 07 MAR 1882.Så jobbet han et år i amerika før han hadde spart opp nok penger for at kone og barn kunne komme over... :-)Jan P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Nils AanensenFødt: 02 AUG 1874, døpt: 20 SEP 1874, Holt, Aust-Agder, NorwayForeldre: Aanon Vaernsen og Kirsten Oline Nilsdr:-)Jan P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Ser at du på no.fritid.slektsforsking.etterlysing har fått en fødselsdato på broren WILLIAM:California Death Index, 1940-1997Name: VARENSON, WILLIAM E Birth Date: 7 May 1872 Birthplace: OTHER COUNTRY Death Date: 14 Apr 1955 Death Place: SACRAMENTO Mother's Maiden Name: NELSONDette er fra FS-IGIVILHELM AANENSEN, født: 07 MAY 1872, døpt: 16 JUN 1872, Holt, Aust-Agder, NorwayForeldre: Aanon Vaerusen & Kirsten Oline NilsdrDette er de riktige folka! :-)Jan P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Storli

Takker for raske og interessante svar fra Solveig Håkleiv og Jan Peter Wiborg. Dette var interessante opplysninger. Jeg vil forfølge dette nærmere. Ellers har jeg notert kommentarene til Solveig om problemer med dobbel registrering av etterlysninger både her og i DIS. Hensikten var å sikre at flest mulig 'lesere' skulle få informasjon om hva jeg søker etter! Etter hva jeg forstår har antakelig dette mediumet flest brukere/lesere. Det er vel imidlertid mulig at de som benytter dette mediumet også er inne på DIS. Jeg er ny bruker og trenger å gjøre erfaringer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.