Gå til innhold
Arkivverket

[#26180] Aage Hansson på Lyngvær i Romsdal og Synnøve Audensdatter


Gjest John H. Aarønes
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Oldervik

Eg oppfattar også dette slik at det er ein del av Moldegård som kallast Nordmørsparten. I skattematrikkelen i 1647 er Molde oppgjeve som odelsgods der brukarane, lensmann Oluf brukar og bygsler 3 woger 1 pd., medan den andre brukaren, Peder, brukar og bygsler 2 woger. Det kan jo tenkjast at denne Oluf lensmann sjølv er av aspaætta og, men det er vel ingen som har sett han oppgjeven med patryonomikon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Sagbrukskommisjonen 1685:'Molde sag, Kaptein Bewerlow eier, bygd på Molde gards egen odelsleiemål seg tilkjøpt av forrige odelseier Olav Larsen Molde (lensmann, sønn av Lars Molde og Gjertrud) etter anviste odelsadkomst dat. 8. mai - 65 og den 6. november.'Kilde: Otto R. Grüner: Hollendertida i Romsdal s. 106'Lars Molde er oppført som sageier i 1597 og 1603. I 1610 driver han 2 sagbruk. II 1617 eies begge sagbrukene av Gjertrud Nolde, vel hans enke. Disse sagene må ligge på odelsgrunn.'Samme kilde s. 105.Dei andre eigarane av sager under Molde i 1610 er Peder Molde (ikkje på odelsgrunn) og Børge Molde (på odelsgrunn).Etter Børge Molde overtar Knut Molde saga i 1625 - og hausten 1638 blir Olav Molde ny eier.I 1661 er Olav og Øden Aagesen oppført som eiere sammen. Dette kompaniskapet kan godt ha vart en stund.Kven som overtok saga etter Gjertrud er usikkert, men ein kandidat er Joris Non som står som eier av ei sag som seinare vert kalla Molde sag. Molde sag hadde han fra 1620 til 1636, I 1637 er enka hans Ingeborg eier. Fra 1645 til 1665 svarar Øden Aagesen skatten.Ein annan kandidat er Kort Hansen Guldsmed som var sageier fra 1620 til 1645. Han synes å ha kompanjonger, for i 1638 står han oppført saman med Knut (Molde?) og i 1644 saman med Peder (Molde?). I 1644 står Kort Guldsmed med medeiere.Denne Kort Hansen er kanskje den samme som solgte Moldenes i 1646, og har da namnet Vordeman. Eg ser at eg har skrive Kurt i innlegg 73. Det skulle stå Kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Lyngstad

Takk for korreksjonen. Jeg glemmer det jeg har skrevet tidligere. Sjølsagt er det Krekvika, jeg må ha lest feil fra mikrofilmen.I Eide boka b. 1, s. 41 har jeg skrevet at Ole i Krekvika eide 2 våg i Reknes i alle fall i tidsrommet 1624 - 42. Han er nevnt første gang i Odelsmanntallet 1624 som eier av dette i Reknes.Denne Ole er faktisk nevnt som lensmann her i et dokument fra 1607. Ut fra seglet hans hvor det står OK, kan det bety at hans far het Knut.Jeg har flere som kommer borti/stammer(?) fra denne Ole:Ole Olsen fra Krekvika bøksla 1 spd 18 mrkl. i Lyngstad i 1622/23.Brødrene Knut Olsen på Lyngstad, Johan Olsen på Fagereng, Averøya og Bersvend Olsen i Tøvika, Averøya. Disse tre var mest sannsynlig sønner av Tyri (Tørri) og Ole på Lyngstad som eide 3 spd. i Oppdal i 1624. Dette var like mye gods i Oppdal som også Ole i Krekvika eide. Dessuten har vi Bendik Olsen som bodde på Lyngstad fram til, ca. 1650 da han flytta til Male i Hustad. Det er flere som har lest dette som Bendik Molle, og trodd at det var Molde, men han bodde på Male.Til 75: Det må vel være parten i Reknes (Moldenes)som blir kalla Nordmørsparten? Dette fordi eieren bodde på Nordmøre.Synnøve eide Løvøya. men halvparten av den hadde hun kjøpt i 1620 fra Lars (Laurits) Pedersen Friis på Silset her i Eide. Fra Eideboka b. 5, s. 326:'Gunder er også nevnt i et annet dokument som er datert Bremsnes 21. mars 1620. Dette dokumentet finnes det kun en kort avskrift av i Riksarkivet i Oslo. Her selger Laurits Friis på Silset, bnr. 5, den halvparten som han eide i Løvøya (Lauvøya), Averøy til Synnøve Audensdtr. som var enke etter Åge Hansen på Lyngværet i Romsdal. For dette hadde Laurits fått 10 gode riksdaler. Den andre halvparten eide hun allerede. Likeså ble det kvittert for 4 rdr. som hans sønn, Gunder Larsen, hadde fått som betaling for sin rydningsrett på øya. I avskrifta som man har i Riksarkivet i Oslo står det ”for sin Rydningsret, for den Bekostning han havde anvendt, medens han boede der paa Øen.” Dette må bety at Gunder var den som bosatte seg først på Løvøya. I ekstraskatten fra 1610, som er første gang Løvøya er nevnt, finner vi Gunder som bruker. Her bor han fram til 1617 da han overtar som bruker av hele Silneset.'Jeg tror det er en sammenheng melleom kona til Lars Pedersen Friis på Silset og Aspaslekta, men jeg vet ikke hvilken forbindelse.Jeg vet ikke om dette er skrevet tidligere:fra Odelsmanntallet 1624 - Fanne Otting:Lasse Throensen wdi Rechnes j wog fiskPeder Rechnes j wog fiskLasse Asgudsen Mollde iij woger j pd fiskKnud Pedersen paa Mollde ij woger j pd fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Bolsøyboka annen del s. 176ff skriv at i 1610 skatter Enka Walborrig Reknes for 2 vog odelsgods. I 1611 kalles hun Walbore.Jørgen Olafsen-Holm antar at ho er enke etter Svend Reknes som er nemnt som opsitter med 2 vog odelsgods i 1597. Dette skattar han også av i 1603 + 2 lodd sølff. Suend svarar også sagskatt: Svend Reckenees och Peder Raun mez sine medbrødre ...I 1614 sees Walborrigh Rechnis å være betegnet som leilendingsbonde, men Enngeborre Rechnis nu er odelseier for halveparten av gården - 2 vog.Dette forstår Olafsen-Holm som at Engeborre er Walborrig og Suendt Reknes' datter og odelsarving. Videre seier han det er sannsynleg at Engeborre er gift med Peder Raun som han nemner kan vere identisk med Peder Rachnes som i 1623 eier Ingeborgs tidlegare odelsgods, 2 vog, og står også som eigar i 1633. Er ser at Jonny har registrert Lasse Throensen og Peder står oppført med kvar sin vog i 1624.Olafsen-Holm gjer det klart at det han her dreg konklusjonar som han ikkje har direkte prov på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest John H. Aarønes

På eine bruket i Krekvika i Eide er Nils Knutsen brukar midt på 1600-talet. Han var død før 1669 da det var skifte etter Valborg Pedersdatter gift med Knud Vebenstad.Etter Eide-bok bd. 2 av Jonny Lyngstad går det fram av skiftet etter Valborg at ho er mor til Nils Knutsen.På nabobruket i Krekvika er Jon Larsen brukar. Også han får arv etter Valborg.Kan det vere eit samband mellom Walborg på Reknes som Olafsen-Holm nemner i del 2 av Bolsøyboka og Walborg Pedersd. Vebenstad (Innlegg 79), t.d. datterdatter.Walborg Reknes g. Sven, datter Ingeborg g. Peder Reknes (Raun/Ravn) og deira datter Valborg Vebenstad?Det er jo påfallande at Reknes, 2 vog) er eigd av brukaren på Krekvik fram til 1642 - då son til Aage Hansson Lyngvær, nemleg Audun overtek denne parten.Brukaren på Krekvik, Ole (K) vert av Jonny L. knytt til Male, som vert bygsla av Peder Andersen Refn i 1699.Kvar kan ein finne meir stoff om Vebenstad (i Bremnes)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Du finner stoff om Vebenstad i Averøyboka bd. IV.Som Knut Vebenstads og Valborg Pedersdatters barn nr. 4 er oppgitt 'Ingeborg', g.m. (trolig enkemann) Lars Jensen Larsseter (Averøy-boka kaller ham 'Lars Krekvika', men ingen slik person kjennes). De hadde sønnen Jon Larsen Krekvika, Eide, nevnt i skiftet 1669. (Navnet hennes er ikke kjent, slik Averøy-boka gir inntrykk av, men hun KAN selvfølgelig ha hett Ingeborg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Knut og Valborg på Vebenstad eide jord i Vebenstad og Dyrset i Bremsnes (senest 1647, ennå ved skiftet i 1669), så vidt jeg vet intet andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Finn Oldervik

Debatten om kor vidt Ove og Åge vart nytta omkvarandre under tema nr. 37147 gjer igjen innlegg nr. 56 i denne debatten aktuelt. Ove Bjelke sin fullmektig, Ove Hansson kan etter dette vera identisk med Åge Hansson på Lyngvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Hei!Eg vil litt attende til Kort-ætta som Bjørn J. D. kalla ho i eit tidlegare innlegg.I Audun Dybdahls bok 'Tiendepengeskatten som kilde til folk og samfunn ca. 1520. Med alle skattytere fra Sunnfjord til Namdalen'I ei fotnote (91) på s. 21 står:'.........'Engilbret Kortsen' som også var i Bergen på samme tid, er oppført med 3 1/2 våg råskjær i dekanens regnskap. Han var likeledes fra Tunes.'Denne fotnoten gjelder skattytarar frå Finnmark.Vidare s. 92 Kort j Brandal 1,5 lodd sølv (LS) og jordegods 1,5 LS 1 mark. Som Bjørn har nemnt.Så s. 110 i same boka under Sandøy:Ona Hans Kordsen paa Oen 1,5 LS 0,5 mark og 0,5 våg råskjær.På Sandøya finn vi elles ein Tord j Sa(n)døen som er 'nullskatteytar' og det same er Engelbret j Sa(n)døen.Seinare dukka jo som tidlegare nemnt Kort Hansen/Kort Guldsmed.Nokre år seinare finn vi Simon Castensen Bager i Molde - hans sønner er Casten som også vart nemnt med tilnamnet Guldsmed og broren het Albrigt. Kittelhones er dei også nemnt som.Johan Lampe var fadder til Casten Guldsmeds søn i 1723. I indre Romsdal heldt tidlegare til i indre Romsdal/Nordmøre ein Albrigt Lampe/Guldsmed der han dreiv med trelast.Andre familiar som er nemnt i samband med desse folka er Myhre, Vendel, Kamp(?), Trane? og Hagedorn.Å finne ut om sambandet mellom desse folka - er for meg som å gå inn i ein labyrint der du stadig rotar deg vekk (eller stangar hovudet i veggen). Merkeleg at romsdalingar ikkje synes å ha interesse for dette spanande feltet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til John i innlegg nr. 85. I dette innlegget kjem du inn på mange tilhøve som ein kanskje kunne oppretta eigne emne på. Den såkalla 'Kortslekta' skal eg ikkje knyta kommentar til, då eg ikkje kjenner til slekta tilstrekkeleg. Då eg sjølv har lite tid til å følgja opp eventuelle nye emne, så skal eg i dette innlegget berre kort nemna litt om Traneslekta, sidan Kristen Trane, saman med kona Ingeborg kom til dåverande Aure (Henna i noverande Halsa kommune) for å driva sagbruksverksemnd og trelasthandel først på 1600-talet. Dette har truleg vore drøfta før mi tid på dette forumet, så eg skal prøva å la vera å gjenta godt kjende opplysningar. For å få litt samanheng i framstillinga vil eg likevel nemna at Kristen Trane og Ingeborg hadde døtrene, Margrethe og Maren (Mari). Dei to døtrene vart gift med dei to brørne Kristoffer og Jakob Albrigtsøner født mellom 1610 og 1620. Truleg var desse to karane søner til den Albrigt Lampe alias Gullsmed som John nemner i innlegget sitt. Om eg hugsar rett, så er Albrigt nemnd både i samband med Rausand i Nesset i M og R og i samband med Belsvika i Hemne i S-Trøndelag. Sjølv nedstammar eg frå Jakob Albrigtsson og Maren Kristensdotter Trane og er sjølvsagt interessert i å finna ut meir om slekta deira. Det kunne difor ha vore interessant å finna ut kven den Johan Lampe du nemner i innlegget ditt var for kar. Var han i slekt med dei to brørne på Henna eller var han av ei anna Lampeslekt? Korleis dette heng saman med slekta til Åge Hansson er vel også 'heilt i det blå' etter kva eg skjønar? Mvh Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Rostrup

På sida av saka, men allikevel, - til orientering: Tranefolka på Henna er omtala i ein artikkel i «Genealogen» nr. 2/2001. Her kjem det fram at ei syster til Jacob og Kristoffer var Alheid Albretsdotter, som var gift med byskrivar, seinare rådmann i Trondheim Jacob Nilsson. Dei hadde fire born, mellom anna soknepresten i Trondheim Oluf Jakobsson Borchmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Også på sida av emnet. Til innlegg 87, Randi. Takk for påminninga om den interessante artikkelen i Genealogen. Har nok lese den og syntes det var ein god artikkel, sjølv om det var litt småplukk hist og her eg kunne hatt lyst å kommentera. Så vidt eg hugsar, så var det vel du som var forfattaren?Du nemner at Jakob Nilsson og Alheit Albretsdotter hadde 4 born. Hugsar du om ein veit kvar det vart av alle fire? (Har ikkje artikkelen for handa no). Eg nedstammar frå ein Albrigt Jakobsson som vart gardbrukar på mensalgarden, Ånes i Aure. I ungdommen var han dreng eller tenar på Aure prestegard, noko som kanskje kan tyda på slektsskap med Krabbe-prestane. Eg har halde han for son til Jakob Albrigtson og Maren Trane på Henna (Henna-garden sokna til Aure prestegjeld på den tida). Noko 100 % prov for dette utanom det sjeldsynte namnet har eg ikkje, og slik sett kunne han jo vera son til Jakob Nilsson og Alheit Albretsdotter også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Rostrup

Eg tykkjer du skal ta opp dette i eit eige tema. Om du der fortel kva tid denne Albrigt Jakobsson levde og verka, og då ikkje minst kva tid han tente på Aure prestegard (eller kven som var prest medan han var der), og kven han var gift med, kan det henda at eg kan ha eit og anna av interesse å koma med. Framlegg til nokre moglege temaord: Borchmann, Trane, Aure, Nordmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Til Finn og Randi!Då eg skjønar at Finn har vanskar med å finne tid, legg eg ut eit nytt tema om dette i løpet av dagen - for eg er også interessert i å vite meir om desse folka.Ellers synes eg det er flott med desse innspela. For meg ser det ut som om det er alliansar mellom mange slektar her - også i Romsdal kan ein finne folk med namnet Lampe.Tillet meg også å ta med litt frå Randis artikkel som viser kor viktig der er med rett geografisk plassering av personar for å finne ut meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest John H. Aarønes

I Norske lensrekneskaper 1548-1567 Rekneskap for Bergenhuslen 1566-67 s. 83ff står eit 'Register po huess som er solt wdj Phærøenn anno 1567.'Under NorderøeNiels Jonnsenn y Widerøen.Eg går ut frå at Widerøen er eit stadnamn eller...?Veit nokon kvar Widerøen ligg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Lenke skriver du jo faktisk selv, John, om Aage Tordson i Romsdal (mulig bestefar til Aage Hanssen (Widerøe ?) i Lyngværet) at ' ... det er lov å tenke seg at han budde på Veøya, der enno restane av den lille kaupstaden sto. Dermed kan, som fleire har tenkt, opphavet til namnet Widerøe vere å finne nett der...'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Eg veit ikkje heilt korleis eg skal forstå teksten i NLR som eg gav att i innlegg 92.Kan Niels Jonsenn ha drive handel - kjøpt mel betalt med fisk på Færøyane og framleis vere frå Romsdal?Eg kan jo ta med dei to som er ført rett under Niels i rekneskapen:Siurd Arnesenn ibiidemNiels ibiidemLauritz i HarildzsundGår ut frå at ibiidem står i staden for y Widerøenn.For å ta med dei andre i same lista som vert nemnt med stadnamnLeitze y GierdeMichel paa Opsall (fleire stader i MR - på Sekken?)Peder po Mørche.Kva tyder det at ein nyttar y kontra poføre gården/stadnamnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.