Gå til innhold
Arkivverket

[#26186] Christian Hansen Stangeby, f 28/11-1820 i Ramnes, Stokke


Gjest Turid Langaas Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Langaas Jensen

Christian giftet seg på Kongsberg i 1846 og slekten bor fremdeles her. Finner ham ikke i folketellinga på Kongsberg - 1840, så han må ha flyttet i tidsrommet 1840-1846. En mulig bror er Carl Hansen Stangeby. Andre mulige søsken/familie er Johanne Maria Hansen, Mathias Stangeby, malermester Svend Hansen og malersvenn Christian Hansen som i 1851 var faddere for Christains sønn.Noen som har tilgang til kirkebøker for Ramnes/Stokke?? Har prøvd meg på FT-1865, men fant ikke noen gård/plass med det navnet. Glad for hjelp.Hislen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Langaas Jensen

Tusen takk Ketil! Var nok litt uklar, ja! Men det var selvfølgelig dette jeg var ute etter. Lærte noe mer om søkermuligheter også - takk. Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei Turid. Du kan finne noen flere opplysninger om Stangeby ved å søke i Sem og Slagen bygdebøker også. Lenke Lenke Men der har du vel kanskje allerede vært? Lykke tilHilsen fra Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Langaas Jensen

Takk for det - Anne-Lise.Jeg har alt funnet en sønn til, Jacob f 1812, og at Hans og Berthe giftet seg 1809 i Ramnes. Det kommer seg! Nå skal jeg lese mer og prøve å finne ut hvor Hans kom fra - finner en Hans Isachsen, 16 år på Adschner gård i Ramnes i 1801, kanskje han er rette person? Men hvorfor heter han Stangeby tro - vel jeg får sette meg å lese. Takk. Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ungkar Hans Jacob Isachsen Holt gifter seg med piken Birthe Jonsdatter Holt 16. juni 1809 i Ramnes. Kausjonister er Isach Jacobsen Holt og Axel Matthissen Holt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Langaas Jensens

Takk for den siste opplysningen Ketil! Det ser ut til at navnet Stangeby er helt borte. En mulighet er at han har arbeidet der og 'tatt' det med seg da han flyttet. Vel - vi får se! Uansett har jeg fått en åpning på slekta- takk. Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.