Gå til innhold
Arkivverket

[#26187] Skifte i Kinn: Anders Ivarsen Sunnhorvik 1730-1732


Gjest Toril Osther
 Del

Recommended Posts

Gjest Toril Osther

Jeg ville sette pris på å få opplysninger om skiftet etterAnders Ivarsen Sundvorvik Brandsøy 4b 299 1730-1732Mvh. Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 16. juni 1731 og nevner enken Maren Olsdatter og barna Ole Andersen, gift, Siver A., 30 år, Anders A., 26, Marite Andersdatter var død, og hadde etterlatt seg barna Berent Olsen, 17, Ole Olsen, 11, Pernille Olsdtr, 16, Marj Olsd., 8, Ane Olsd., 4, og Brithe Andersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Øren

Anders Ivarson Sunnarvik må være den Anders Sjurson f. ca. 1665 som er nemnd i skiftet i 1683 og i folketeljinga av 1701 – namn og alder på barna, Ole og Sjur, stemmer med dette. I 1701 er han skreven som Anders Siversøn.Eg kan ellers opplyse at Marite Andersdotter var gift med Olav Person Nordbotnen i Bremanger. Eg har også fleire opplysningar om dei fleste som er nemnde skiftet og kan gjerne bistå med desse dersom det er ynskjeleg.Mvh. LeifØren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Linken min til Anders Ivarson/Siverson/Sjurson er sønnen Anders Anderson (død 1747). Jeg mener å ha fått bekreftet at det må være sønnen som i 1732 gifter seg med Marthe Johandtr, uten at jeg vet hvor Marthe kom fra.Jeg har funnet dåpen til barna i skiftet til Anders Ivarson, pluss noen til som vel døde tidlig, untatt nettopp Marite Andersdtr.Jeg er ening i at det kan se ut som om det er Anders Ivarson som er nevnt i skiftet i 1683 og at foreldrene hans er Sjur Anderson og Brite Sjurdtr.Akkurat nå har jeg Joleiks bok på hjemlån og strever med å finne ut av alle som heter Anders og Sjur. (s. 533-535) både før og etter 1683:Hvem er Anders Andersson med mor Brite Ingvaldsdtr Helle?Hvem er Anders Sjurson som i 1697 var sønn til enken etter Olav Nedre Rædalen?Hvem var Anders Sjurson den eldre som døde 1701 67 år gammel?Hvem er Anders Sjurson 40 år i 1704?Hvem er Anders Anderson 27 år i 1704 med mor Barbra?Hvem var Anders Andersson som døde 1706 31 år gammel?Hvis du har en oversikt, ville det være flott Hilsen Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.