Gå til innhold
Arkivverket

[#26191] Gunhild Nilsdtr f1804 Viksøy, Oppland


Gjest Hugo Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Peder Østlie

Foreldre: Nils Olsen Wiigsøen (Viksøien) 1777-1869 og Sigrid Tostensdatter Teigøien gift 1804. Barn: Gunild f 1805, John f 1810, Tosten f 1813 og Ole f 1825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da får jeg spørre igjen. Hvor i Oppland ligger Viksøy ? Er det et sted eller en gård ? Siden jeg ikke kan finne det av en eller annen grunn så er jeg nysgjerrig. Kan komme godt med å vite det om jeg skulle komme bort i navnet en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei. Hugo.I det innlegget står det ingen ting om hvor dette ligger, enten det er en gård eller sted. Finner heller ingen gård som heter det i O. Rygh.Men enten det er en gård eller et sted så må det jo ligge i et sogn eller kommune.Holder for tiden på med slekt i Oppland, derfor nysgjerrigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peder Østlie

Regner med at navnet Viksøy kommer av fødestedet Wiigsøen. Dette er en husmannsplass i Kvam under garden Vik og som ligger på en øy ute i Lågen. Akkurat som Teigøien er en husmannsplass på ei øy eller halvøy under gården Teige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peder Østlie

Da Gunil (skrivemåten i kirkeboka) døpes 10.02.1805 kaller foreldrene seg Hougen, men tilknytningen til Vik og Øyen vises gjennom fadderne: Peder Øyen, Ole Morken, Marit Viig, Anne Viig og Marit Øyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.