Gå til innhold
Arkivverket

[#26195] Daniel Pederson Budde (1707-1772) gift Marie Sivertsdtr. Degaard


Gjest Per-Ståle Moltu
 Del

Recommended Posts

Gjest Per-Ståle Moltu

Kven var denne Daniel og kona Marie? Kvar kom dei frå?/ kven var foreldra? Eg er klar over at Budde-namnet har vore på dette forumet fleire gongar tidlegare, men kan ikkje finne noko om denne. Daniel kom til Sande Nordre på Sandsøya i Sande kommune, Møre og Romsdal og var gift med Marie Sivertsd. Degaard. Daniel kjøpte i 1734 ein del av husa på Sandshamna av enkja etter Lars Knutson Haugsholm. Han dreiv 'en ganske liden handel' i 1744 på bnr 3 Støyle. Same år kjøpte han garden Nøresande og flytte dit i 1758. Då var han komen i 'saa yderlig fattigdom at han dette aar ei det ringeste handel har drevet'. I 1769 selde han det meste til prestefrue Ingeborg Drude Munthe i Volda. Resten av garden vart pantsett til prestefrua for eit lån, og seld på auksjon i 1773. Son til Daniel - Sivert - lyste odelsrett, men makta ikkje å løyse inn garden. Daniel og Marie hadde 4 born: Sivert (gift 1762), Madsi (1739-1806), Drude (gift 1762)og Margrete (1745-1821).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg har ikke klart å spore mer om opphavet til Daniel Pedersen Budde og kona Marit Sivertsdatter, og alt det som følger nedenfor regner jeg med at du har fra før. Men som utgangspunkt for eventuelle flere innlegg, tar jeg det med likevel.På nettsidene til Grova, lokalhistorisk nettmagasin for Sunnmøre, ser jeg at skifte etter Daniel Budde er lagt ut [url="http://www.soga.no/remoy/html/sa73br1h.html>http://www.soga.no/remoy/html/sa73br1h.html og jeg regner med at det er herfra du har hentet fødsels- og dødsår for Daniel Budde. I skiftet står det at Daniel har en sønn, Daniel Sivertsen Stølen, myndig, men ifølge dine opplysninger skal sønnen hete Sivert Danielsen Budde. I FamilySearch finner jeg giftermålet mellom Sivert Danielsen og Karen Dorthea Tønder:SIVERT DANIELSEN BUDDE Male Marriages:Spouse: KAREN DOROTHEA TONDERMarriage: 06 DEC 1762 Heroy, More Og Romsdal, NorwayI 1801-tellingen for Bergen finner jeg enken Karen Dorthea Tønder Lenke, og kan det stemme at Sivert Danielsen Budde dør i Bergen 20.03.1786, 49 år gammel (f. ca. 1737)? Lenke.I FS finner jeg en Daniel Sivertsen, døpt og død i 1773, sønn av Sivert Budde:DANIEL SIVERTSEN Christening: 18 OCT 1773 Heroy, More OgRomsdal, NorwayDeath: 21 NOV 1773 Father: SIVERT BUDDEPå den nevnte nettsiden til Grova finner jeg også skifte etter frøken Bente Maria Tønder, Siverts Buddes svigerinne, hvor søsteren Karen Dorthea Tønder er nevnt http://www.soga.no/remoy/html/volda.htmlDatteren til Daniel Budde, Massi Danielsedatter, blir gift 20.10.1792 i Herøy med Lars Andersen.MASSI DANIELSDR Female Marriages:Spouse: LARS ANDERSENFamilyMarriage: 20 OCT 1792 Heroy, More Og Romsdal, NorwayIfølge 1801-tellingen for Herøy er dette hennes annet ekteskap: Lenke. Her er skiftet etter Massi hvor barna fra første ekteskapet er regnet opp http://www.soga.no/remoy/html/015br1.html.Så er det søsteren til Massi, Drude Danielsdatter, som ifølge FS blir gift 08.1.1752 med Ole Eriksen:DRUDE DANIELSDR Spouse: OLE ERIKSENFamilyMarriage: 08 JAN 1762 Heroy, More Og Romsdal, NorwayI skiftet etter faren, Daniel Budde står det om Drude Danielsdatter at hun er død og har etterlatt seg en søn Daniel Olsen 11 år gl. med formynder Sivert Danielsen Stølen. Kan dette være sønnen til Drude og Ole?DANIEL OLSEN Event(s):Birth: Christening: 09 FEB 1762 Heroy, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: OLE KLEPPEMargrete Danielsdatter blir iflg. FS gift 30.1.1772 i Herøy med Gullik OlsenMAGRETE DANIELSDR Female FamilyMarriages:Spouse: GULECK OLSENMarriage: 30 JAN 1770 Heroy, More Og Romsdal, NorwayI 1801 finner vi Gullik og Margrete bosatt på Sandsmyr i Herøy LenkePå nettsidene til Bjørn Jonson Dale http://home.online.no/~bj-dale2 er det lagt ut en oversikt over borgerne på Sunnmøre 1570-1870. Her ser det ut som Daniel Pedersen Budde og sønnen Sivert er nevnt på Støylehamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Sandshamn og Sandshamn er to stadar: 1) Gamle Sandshamn, som eg kaller Støylehamn, der Budde budde (sic), og 2) Nye Sandshamn, som blei skipa under Nøre Sande først på 1800-tallet.Det er fleire Budde-folk å finne i kirkebøkene for Bergen på 1600-1700 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ståle Moltu

Takk til begge to! Grethe har ein flott gjennomgang av det ho har funne om Daniel, Marie og borna deira. Skifta kjende eg til frå før, men likevel er det ting du har som er nye for meg – takk igjen! Om Sivert D.B. stemmer det nok at han døde i Bergen 49 år gammal 20.03.1786 – eg har registrert at han flytta til Bergen i 1780-åra. Enkja Karen D. Tønder er i 1816 (skiftet etter søstera Berte Marie) nemnd som enkje i Stavanger. Massi (Madsi) Danielsd. var g1 med Ivar Sæmundson Ytrebø i Herøy (dei vert mine 3.tippoldeforeldre). Dei hadde 9 born i tida 1759-1780. For å finne opphavet til Daniel P. Budde og kona Marie, er det nok lurt å leite i kyrkjebøkene for Bergen - som Bjørn Jonson Dale nemner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.