Gå til innhold
Arkivverket

[#26196] Emigrant 1873


Gjest Nils Buverud
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Buverud

Jeg satt i sin tid og 'leste' gjennom alle microfilmene med emigranter fra Oslo havn. Dengang var 1869 til 1901 tilgjengelig, - Montebello 28 Juni 1901 var det siste skipet på rullene.Min grunn til å gjøre dette, var å finne emigranter fra Holla og Lunde i Telemark.I 'Emigranter over Kristiania 1871-1930' her i arkivet, ser jeg nå at for en av disse emigrantene, er en uviktig og en viktig opplysning annerledes enn det jeg skrev opp:Jeg noterte: Peder Christoffers. til Olean, Ny York.Digitlarkivet:Peter Christoffers. til Olsan, Ny York.LenkeJeg var relativt nøye med avskriften, men kan selvfølgelig ha tatt feil.Det med Peder la jeg merke til og reagerte på, for jeg har arbeidet med denne slekten, og han het egentlig Petter. Det viktige for meg nå, er imidlertid om han reiste til Olean eller Olsan (er det forresten noe sted som heter det?).Er det noen som har tilgang til orginalkilden og kan svare på dette?Nils...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, iflg mapquest.com er det et sted som heter Olean i staten New York.Finner ikke noe sted som heter Olsan, så da er det nok riktig som du har notert.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.