Gå til innhold
Arkivverket

[#26200] Einar Hatle f Grytten,Romsdal


Gjest Hugo Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Osvald Rydjord

Du har ikke noe årstall å henge på, det var litt sparsomt med opplysninger. Jeg har en Einar som gifter seg til Hatle og med datter Synnøve på slutten av 1700-tallet, men er usikker på om han er fra Grytten, men uten noen opplysning om år er det jo umulig å svare konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Slettahjell

Ifølge Bygdebok for Eid er Einar Einarsen Holmem (1741-1812) gift 1766 med Synnøv Hansdatter Hatle (1749-1788). Datter Synnøve Einarsdatter Hatle (1767-1833) gift 1793 med Erik Larsen Landre (1763-1833) fra Rødven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Ja, og Holmem ligger i Veøy ikke i Grytten. Han er nevnt både Inner-Sannes og Holmem, begge gårdene i Veøy (Holmemstranda). Faren til Einar Einarsen kommer fra Inner-Sandnes, men gifter seg til Holmem.Synnøv og Einar har forresten bare ett barn som vokser opp, Synnøv som gifter seg med Erik Larsen Landre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

I tilfelle det er den riktige Synnøve Hansdatter er hun 3menning av min 3.tippoldemor/far. Jeg har en god del aner dersom du er ute etter dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Hugo Jensen

Hei Einar! Endelig har jeg fått tid til å svare deg. Da jeg går ut fra at Synnøve Hansdtr. Hatle er riktig vil jeg gjerne ha de anene du har her.Hilsen Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.