Gå til innhold
Arkivverket

[#26203] Elisabet Andersen f. 1869 Steigen / Karl Andersen f. 1857 Buksnes


Gjest Edith Marie Toft
 Del

Recommended Posts

Gjest Edith Marie Toft

Mine oldeforeldre bodde i 1900 telling i Smedviken, Vågan 2 Barne: Min bestefar Edvin Andersen f.1884 og Anna Andersen f,1885. Har lånt 'Slekter og garder i Steigen prestegjeld' men finner ingen Elisabet f.1869,men en f.1863, Det passer jo bedre med barnas fødsel.Ellers finner jeg ingen Karl noen plass. Min bestefar døde før min far ble født,så vi mistet all kontakt.Kan noen hjelpe meg å gå videre i min leting? Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith Marie Toft

Er det ingen som kan hjelpe meg videre? Anna ble gift med Martin Arntzen f ca.1880. Jeg vet de fikk 3 barn, og at de bodde i Lofoten eller deromkring. Martin og Anna ble gift i Vågan, for min bestefar Edvin var forlover. Han døde desverre i Haugesund 13/03/1913 Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På Fam.search/VRI finner jeg en Carl Andreas Andersen f.29-9-1859 som gifter seg i Vaagan 4-7-1883 med Elisabeth Marie Nilsdtr. f. 4-9-1861. Fedre er Anders Ellingsen og Nils Johannesen. Da kan dette være Elisabeth [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61865&gardpostnr=491&personpostnr=3401&merk=3401#ovre>LenkeDet spriker endel i fødeår her, men 1869 på Elisabeth er vel noe sent?I Buksnes er det en Anders Ellingsen, men sønnen heter Bernhard Andersen f. 1859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith Marie Toft

Takk! Det høres flott ut. Jeg har bare søk i folketelling 1900 Vågan å gå ut fra. Står det hvor de kommer fra? Jeg har lett etter Karl, men jeg finner heller ingen i Buksnes. Men der kan jo stå feil fødested. Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Edith Marie Toft

Finner en Karl Andersen født i Buxnes, i 1865 tellingen for Borge kom.,i tjeneste hos en Niels Jakobsen. Far til min Karl het sansynligvis Anders Ellingsen, Buksnes. I 1865 tellingen for Buksnes er hans kone Karoline Nilsdtr. født i Borge. Kan det være sine besteforeldre han er i tjeneste hos? Håper noen kan hjelpe meg å finne ut av dette så jeg kan komme videre. Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.