Gå til innhold
Arkivverket

[#26214] Hansen Bøe fra Rakkestad


Gjest Hanne Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ihlen

Jeg leter etter min farfar Hans Olaf Hansen Bøe f.1896 i Rakkestad , d.11.12.1971 i Tune. Det er stort sett det jeg vet om han!! Hans familie: far Hans Hansen Bøe og mor Karoline fra Rakkestad. (desverre ingen opplysninger om disse) Farfar hadde 7 søstre (Martha, Gunda, Mina, Anna Olivia, Asta, Margit og Emma). Familien flyttet til Tune/Sarpsborg område - vet ikke når! Dette er veldig tynt, men skulle det være noen som har hørt om disse?? Da hadde jeg blitt glad. mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Glemte å føre til at farfar Hans Olaf Hansen Bøe gikk under navnet Olaf Bøe, han giftet seg i 1920 med Inger Helene Eliassen f.1899. Han livnærte seg blandt annet som murer og bodde på Haflundsøy i Sarpsborg. mvh Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Fant denne mannen i ft 1900: Hans H. Bøen Stortingsmand FRA ID, her Lenke .Han er jo gift, men hvor er resten av familien tru. Lurte på om dette ikke kunne hvert faren? hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Godt forsøk Egil, men så høyt på strå var nok ikke oldefar!! Han skal etter sigende fra eldre slektning ha bodd og levd i Østfold hele sitt liv,først i Rakkestad siden i Tune/Sarpsborg. Men som sagt vet jeg stort sett ingen ting om folket mitt - og de som kunne fortalt er selvfølgelig døde, er dessverre litt for sent ute,men jeg gir meg ikke!! Takk allikevel. mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Hei igjen Egil,du er utrettelig!Godt at du hjelper til. Jeg vet ikke helt om linken til Inger Helene f.1899 funket helt - jeg fant henne ikke!Har ikke foreldrenes navn, men jeg mener å ha hørt at moren het 'noe' med Marie.Inger Helene hadde 6 søsken, og var selv nest yngst (tror jeg..)Tar i mot forslag. God kveld. mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Da prøver vi en gang til Lenkehvis du ikke finner henne litt nede på siden, så velg 'ta bort...' søk på ny (under Tune)på fornavn / innholer(vis) skriv inn inger, så søk. Du får opp mange med navn, men kun ei med 'dit' navn. Mulig dette er feil jent å, for mors navn passer ikke, kun f. år! (fant 7.men. til minne barn i kvel!) hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Ja,men dette var det nærmeste jeg har vært,fødselsdato er korrekt og navn,men noen av søsken navnene er 'ukjente' (se innl.26220).Men det stemmer med moren 'noe med Marie' (anne-marie). Jeg må vel se litt nærmere på denne tenker jeg,har ikke anledning til RA sjekk akkurat nå men jeg må vel den veien. Hans Olaf Hansen Bøe ser det dårlig ut med! OK,jeg takker iallefall Egil. mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

'Sto' vielsen i Sarpsborg tro?Klipp fra Klokkebøker S.borg: 1 1902-1911 092 1912-1931 10 Fødte. Vigde og døde til 1928. Konf. til 1921. Dødfødte 1913-25. Borgerlige vigsler 1912-19. Døde dissentere 1913-28.3 1922-1931 03 Konf.Lykke til - ja du må vel helst til RA! hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Takk igjen - og ha en god kveld.Vielsen sto høyst trolig i Sarpsborg siden de begge bodde der i denne tiden.Leit når alle som 'vet' noe er borte!Men det er vel noe av spenneningen ved slektsforskning!! av og til skulle man ønske at det var lettere... mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.