Gå til innhold
Arkivverket

[#26218] Ole Olsen f.ca.1842 og Steingrim Olsen f.1838 Aal Hallingdal


Gjest Hans Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Myhre

Takker, men dette er feil personer. Steingrim Olsen f.1838 reiser til USA 1882 fra Aal i Hallingdal med kone Kari og en haug med barn til Fargo Cass co.men slår seg ned i Walcott twp.,Richland co. senere i Fargo, 11 barn. Ole f.1842 g. med Anne får 1. barn i Normanna twp.,Cass co. 1876.Begge familiene kaller seg Perhus. Er de brødre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Takk Terje, det var det jeg trodde også men feil info fra USA med hensyn til kirkesogn. Var det ikke en bror til Arne? Har bestill film fra Gol i de årene. Du har ikke datoer på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Østro

Ja, visst var det en bror Arne, f 1843. Det var i alt åtte søsken, og dei er omtalt i Gards- og ættesoge for Gol, VII-A, side 218. Er det fødselsdato du ønsker, så kan jeg leite fram det for deg. Er du interessert i heile familien eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Takk for tilbudet Terje, jeg er interessert i alle søsknenes fødselsdatoer og utflyttning. Jeg har som nevnt bestillt filmen så du trenger ikke lete opp dette fordi jeg er nødt til å skaffe kopier av dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.