Gå til innhold
Arkivverket

[#26229] Ragnhild Larsdatter f. ca. 1821 Vaage, Gudbrandsdalen


Gjest Anne Lise Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Johansen

Ragnhild Larsdatter f. 1821 i Vaage, giftet seg i Skjervøy kirke, Troms, 12.06.1853 med John Hansen fra Lille Elvedal, Østerdalen. Iflg. Family Search het hennes far Lars Syversen. Kan noen hjelpe meg å finne hennes foreldre? John Hansen som hun giftet seg med var sønn av Hans Johnsen som jeg søkte etter i innlegg 24762.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Tofte

Ragnhild var født i Sel sogn i Vågå p.g. 19.06.1821 av foreldre Lars Syversen og Marit Iversd. Bueie ( søre Buflåten ). Lars var sønn av Syver Larsen Loftsgård og. h. Anne Eriksd. fra nedre Tho. Er på Ulvolden i 1801. Marit var datter av Iver Pedersen og Thorø Hansd. øvre Bu. Slektene til disse kan jeg finne lengre bakover, hvis du vil.Hilsen Gunvor Tofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Johansen

Takk for hjelpen Gunvor. Jeg hadde funnet Lars Syversen og Marit Iversdtr. i 1801-tellingen, men var usikker på om det var Ragnhilds foreldre, så det var fint å få det bekreftet. Har du fødselsårene til Iver Pedersen og Thorø Hansd.? Jeg kan ikke finne dem i 1801-tellingen. Ragnhild Larsdtr. var min tippoldemor og jeg vil gjerne ha flere opplysninger om hennes slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Sanden

Det er flere innlegg her på Brukerforum som alle har spørsmål om folk på Ulvolden rundt 1800. Tenk om vi kunne få systematisert alle disse opplysningene?Selv er jeg en av dem som har kjørt meg fast i problematikken.Se: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=23563&sok=sanden&startnr=&antall=&spraak=>Lenkeog dette innlegget:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Johansen

Til Hans Olav. Jeg fant slekten til Marit Iversdtr. på den 'lenken' du henviste til. Der står det at Marit og Lars Syversen flyttet fra Ulevolden til søre Buflåten i 1803. De hadde 6 barn: Syver f. 1799, Torø f. 1803, Iver f. 1807, Mari f. 1810, Kristen f. 1812 og Ola f. 1817, men ingen Ragnhild. 'Min Ragnhild' var født i 1821. Kan det være flere Marit Iversdtr/Lars Syversen på samme sted?mvh Anne Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Olav Hansen-Møller

Det var flere barn enn de som er med i etterkommerlista, ser jeg. Se under 'Plasser under uppigard Bu', søre Buflåten, så finner du Ragnhild der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Johansen

Hans-Olav. Det er nok den riktige Ragnhild du viser til. Riktignok reiste hun ikke 'bare' til Nordland, men helt opp til Nord-Troms hvor hun ble gift og fikk en datter.Takk for hjelpen.mvh Anne Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.