Gå til innhold
Arkivverket

[#26260] Booppgjør og bobehandling etter konkurs


Gjest Geir Alsaker
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Alsaker

Jeg er interessert i et spesielt booppgjør etter konkurs i 1959-1960 i Bergen. Får man innsyn i denne type dokoumenter eller er de klausulert og i tilfelle hvor lenge ? Dersom de er frigitt - hvilket arkiv kan man henvende seg til ?Med hilsen Geir Alsaker Fredrikstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skifteutlodningen - 'resultatet' - er tilgjengelig for alle, mens skifteforhandlingene er sperret i 60 år.Materialet er nok i Statsarkivet i Bergen. Dersom det er snakk om sentrum, ligger det i arkivene fra Bergen byfogd og byskriver, dersom det er fra Fana i arkivene fra Midhordland, Laksevåg i Sotra, Åsane og Arna i Nordhordland sorenskriverarkiv, men alt sammen avlevert til SAB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Alsaker

Jeg takker for svaret som var klargjørende. Selvom reglene er klare vil jeg likevel spørre SAB om det er mulig å få oppgitt når bedriften startet og når konkurs inntrådte. I det tilfellet som jeg er interessert i døde hovedaksjonæren i 1968 - er det mulig å få oppgitt hvem som var aksjonærer på det tidslunktet hvor konkurs inntrådte.Med vennlig hilsen Geir Alsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dersom vi får vite navn på bedriften kan vi rimeligvis finne opplysninger i firmaregisteret - som er åpent - og jeg vil også regne aksjonærlisten fra 1960-tallet som åpen. Så det skulle bare være å konkretisere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.